13 fényvédőt teszteltek, hogy kiderüljön, használnak-e

13 fényvédőt teszteltek a Tudatos Vásrlók tesztjén, azonban nem mindegyik teljesíti azt, amit a címke ígér.

A bőrápolás a megfelelő fényvédelemmel kezdődik. Ez különösen igaz arcbőrünkre, amely télen-nyáron ki van téve az UV-sugárzásnak. Éppen ezért nem mindegy, milyen krémet választunk arcbőrünk megóvására. A döntés meghozatalában a termékek címkéin lévő információk lehetnek segítségünkre. Feltéve, hogy megfelelő tájékoztatást adnak. Sajnos nem minden esetben mondható ez el. Ráadásul nem minden fényvédő óvja meg bőrünket az általa ígérteknek megfelelően. Többek között ez derült ki a Tudatos Vásárlók Egyesületének terméktesztjéből.

13 fényvédőt teszteltek, vajon azt kapja-e a vásárló, amit ígér a termék

A tesztek során 12 márka – Avene, Bioderma, Biotherm, Caudalie, Eucerin, Garnier Ambre Solaire, La Roche Posay, Lancaster, Nivea Sun, Riemann P20, Rituals, Yves Rocher – 13 fényvédő arckrémét vizsgálta a Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben.

Az 50-es és 50+ védelmi faktorú fényvédő arckrémek terméktesztjében 5 fő szempont szerint értékelték a termékeket:

  • ellenőrizték, hogy a csomagoláson ígért mértékben védik-e a bőrt;
  • milyen jól használhatók a gyakorlatban;
  • tartalmaznak-e nemkívánatos vegyi anyagokat;
  • vizsgálták a környezeti hatásukat;
  • és ellenőrizték a termékek címkéjén található információkat.

A teszteredmények legfontosabb tanulságai:

A vizsgálati módszertan alapján nem minden termék felelt meg a csomagoláson ígért UVB és UVA értékeknek.

Az UVB sugárzás elleni védelem az a faktorszám, amivel találkozunk a csomagoláson: az SPF érték. Jellemzően ez a sugárzás okozza a bőr leégését. Ezzel szemben az UVA sugárzás felel a bőr korai öregedéséért. Az UVA elleni védelem pedig a jelenleg érvényes előírások szerint ennek a faktorszámnak legalább az egyharmada kellene legyen. 9 termék UVB és UVA (UVB érték minimum 1/3-a) értékei megfelelőek voltak a tesztek szerint, habár a csomagoláson ígérthez képest kisebb eltérés mérhető volt.

4 termék mért UVB értéke azonban több, mint 17%-kal eltért a csomagoláson feltüntetett számtól +/- irányba ezért nem kaphatott jó értékelést.

A tesztelés során elvárás volt az is, hogy fogyasztóként azt kapják a vásárlók, amit a csomagoláson ígérnek nekik. A 4 megbukott termék fényvédelme jelen esetben alacsonyabb az ígért 50 SPF-nél. A használati tesztek során minden termék minimum jó értékelést kapott.

A legkényesebb szempont ezeknél a termékeknél általában a zsírosság, kenhetőség, felszívódás témaköre. Sokan nem szeretik, ha maszkszerű réteget képez a bőrükön egy-egy fényvédő krém, amit az arcon nehezebben tolerálnak, mint egyébként a test más részein.

Ezen felül a szakértők értékelték a termékek állagát, illatát, ragadósságát, hogy mennyire könnyű adagolni és hogy hagynak-e fehér foltokat a bőrön.

A tesztelt fényvédő arckrémek környezetre gyakorolt hatása nem mutat biztató képet. Egyik termék sem kapott közepesnél jobb értékelést. A termékek összetételét, mikroműanyagok jelenlétét és a csomagolást is figyelembe vették az értékelésnél.

Egy jó hír a végére, hogy a nemkívánatos vegyi anyagok vizsgálata során egy termékről sem derült ki, hogy potenciális endokrin károsítókat (a különösen megkérdőjelezhető UV-szűrőket, oktokrilént és homoszalátot) tartalmaznának. Vagyis ilyen szempontból mindegyik tesztelt termék jó választás lehet.

A tesztelt termékek átlagára 4 500 és 11 300 Ft között mozgott a teszt publikálásakor, 100 ml-re vonatkoztatva 12 750 – 25 000 Ft az áruk. Az első helyen egy 7 500 Ft-os átlagáron elérhető termék végzett (100 ml-re számolt ára 15 000 Ft).

A teljes teszt éves előfizetéssel megtekinthető itt.

MIÉRT FIZETŐS AZ EREDMÉNY? 

Az International Consumer Research & Testing (ICRT) 1990-ben létrehozott, egységes sztenderdeket követő termékteszteléssel foglalkozó szervezet. A célja az, hogy megalapozott információkkal segítse a vásárlókat. A hálózat fogyasztóvédelmi szervezeteket fog össze Európából és a világ minden tájáról. Minden tagja reklámmentesen, gyártóktól, kereskedőktől és politikai pártoktól függetlenül működik. A tesztek részletes eredményeit kizárólag az ICRT-hez tartozó szervezetek publikálhatják saját, erre a célra kialakított felületükön. A hálózat magyarországi tagja a Tudatos Vásárlók Egyesülete, amely a www.tesztek.tudatosvasarlo.hu weboldalon teszi közzé magyarul a nemzetközi vizsgálatokban megszerzett részletes, fogyasztói szempontok mentén rendszerezett eredményeit, valamint a nálunk is kapható termékek – teszt publikálásának időpontjában aktuális – átlagos fogyasztói árát. A TVE tesztjei olyan vizsgálatokra alapoznak, melyekben nemcsak műszeres méréseket végeznek, hanem ki is próbálják, felhasználói oldalról is értékelik az adott árucikkeket.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek