Még 2020 őszén folytatott eljárást a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a vállalkozás nem tette egyértelművé, hogy honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlási szolgáltatást nyújt – olvasható a GVH honlapján.
Mi a különbség?
A kettő között jelentős a különbség, az üzletlánc ugyanis nem tudott garanciát vállalni az általa kínált termékek kiszállítására.
A Tesco azonban elmulasztotta megfelelően felhívni erre a figyelmet, miközben a rendelések jelentős arányában fordult elő a legalább egy helyettesített vagy hiányzó termék, amellyel a fogyasztó csak átvételkor szembesült.
A GVH azonban az eljárás során elfogadta a Tesco önkéntes, 407 millió forint értékű kötelezettségvállalását a versenyprobléma feloldására.
A vállalt ugyanis olyan Magyarországon egyedi szolgáltatás-bővülést jelentő vállalásokat tett, amelyek különösen hasznosak voltak a 2020-as járványügyi helyzetben, elsősorban a vidéki fogyasztók számára – írják a honlapon.
Több milliós bírságot kapott a Tesco
A kötelezettség-csomag utolsó határidejének lejártával a GVH szakértői utóvizsgálat keretében értékelték az előírtak végrehajtását. „Végül megállapították, hogy a Tesco alapvetően összhangba hozta magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, a kötelezettségvállalása és így a közérdek hatékony védelmének biztosítása döntően megvalósult" – mutatott rá a Portfolio cikke.
A vállalások azonban nem teljesültek maradéktalanul.
A helyettesítőként kiszállított termékek kapcsán például az okozott problémát, hogy nem az egységárat tüntette fel a cég, hanem azok darabáráról tájékoztatta a fogyasztókat. Ezzel megnehezítve a vásárlók döntését, arról hogy megfelel-e számukra a helyettesítő áru vagy sem. A hivatal végül a kisebb súlyú mulasztásokért 7 millió forintos bírságot szabott ki a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-re.
További aktuális híreink: