Tesco-vezér: Taxival járnak át Szlovákiából a vásárlók

Nehéz időszak elé néznek az olyan szektorok, amelyek nem létszükségleti elemeket állítanak elő – az inflációról, a közeledő recesszióról és a kormány által bevezetett extraprofitadóról is beszélt Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója a Portfolionak.

„A jelenlegi inflációs folyamat végét nem látni még, én nem vagyok optimista. Készülni kell a recesszióra is, bizonyos szektorok nagyon kemény időszak elé néznek, főleg azok, amelyek nem létszükségleti termékeket állítanak elő vagy szolgáltatnak” – nyilatkozta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója a Portfolionak.

A Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója nem optimista a jövőt illetően

Hiába van óriási bevétele a kiskereskedelmi láncoknak, a szektor mutatói alapján Pálinkás szerint nem lehet extraprofitról beszélni, ennek ellenére a kormány a kiskereskedelmi szektorra kivetett különadó miatt 60 milliárd forintos bevételt vár. Globálisan a kiskereskedelem profitja átlagosan 2-5 százalék körül mozog a forgalomhoz mérten.

A Tesco-nak tavaly nagyjából 5 milliárd forint volt az eredménye, ehhez képest idén kb. 21 milliárd forintot kellene befizetniük.

A Portofolio által készített interjúban szó esett az árstopról is szó esett, a vezérigazgató szerint bár az árstop hivatalosan csak néhány termékre vonatkozik, az adott kategóriában minden terméket érint.

A fix árak hosszú távon piactorzító hatásúak, hiszen például nemcsak ársapkás termékek léteznek a húskategórián belül, amelyek árszerkezete és beszerzési folyamata is megborult

– nyilatkozta Pálinkás Zsolt.

A vezérigazgató szerint nem ritka, hogy a kormányok megpróbálják tompítani az inflációt, minden ország más és más eszközöket alkalmaz, az Egyesült Királyságban is bevezettek szektoradókat, azonban ott a befizetett adó 90 százalékát a következő 3-5 évben vissza lehet igényelni fenntarthatósági programok indításával.

„Vannak olyan országok, ahol pedig az ársapka létezik, a különbség viszont az hozzánk képest, hogy ahelyett, hogy csak egy szereplő viseli ezt a terhet, a teljes lánc, vagyis a termelő, a beszállító és a kiskereskedő közösen osztozik rajta” – magyarázta Pálinkás.

Mint kiderült, az elmúlt időszakban a gyenge forint miatt igencsak megnőtt a Tesco határmenti forgalma, a vezérigazgató szerint a komáromi üzletekbe Szlovákiából például taxival járnak át, mert ez még mindig olcsóbb, mintha otthon intéznék a bevásárlást.

Pálinkás Zsolt elmondása szerint strukturálisan nincs áruhiány a Tesco üzleteiben, de az előfordulhat, hogy egy-egy termék ideiglenesen elfogy, a cég pedig kénytelen néhány árstopos termék esetében mennyiségi korlátozást bevezetni.

A Tesco azt tapasztalja, hogy az infláció miatt egyre többen vásárolnak olcsóbb, saját márkás termékeket, és egyre növekszik az akciós termékek népszerűsége is.

Forrásaink voltak.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Hirdetés

Receptverseny

MUM, de jó! Bosch Ünnepváró Receptverseny indul

Van egy ünnepi recepted, aminek az elkészítéséhez több konyhai eszközt is használsz? Minél izgalmasabb a folyamata, annál nagyobb az esélyed, hogy nyerj egy Bosch konyhai robotgépet a most induló receptversenyünkön, görgess, és nézd meg a részleteket!

Legújabb receptek

Dubaji csoki

A dubaji csoki most óriási őrület, úgyhogy muszáj volt kipróbálnunk, hogy valóban felér e a hírnevéhez.

Egyszerű francia hagymaleves

Csak a franciák olyan ügyesek és leleményesek, hogy az egyszerű vöröshagymából ízes, karakteres és komfortos levest tudjanak varázsolni. Szerencsére, az alábbi recept birtokában, ...

Céklaravioli

Hideg előétel céklából nagyszerű ricottás-parmezános-citromhéjas töltelékkel, pont olyan, mint a legjobb olasz ravioli, csak még színesebb, ízletesebb. Nagyszerű lisztmentes ünnepi ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...