„Étkezz, mint egy elefánt, és légy könnyű, mint egy tollpihe!"
„Egyél, mint egy bálna, és érezd úgy magad, mint egy sellő!"
„Egyél, mint egy víziló, és érezd úgy magad, mint egy kolibri!"
Ezekkel a hangzatos felszólításokkal hirdeti magát egy új, brit fagylaltmárka, az Oppo. A márka neve az angol „opposite", azaz ellentét(es) szóra, tehát az édes kényeztetés és az egészségesség közötti ellentétre utal - amelyet az Oppo fagyik természetesen feloldanak, hiszen egyszerre kényeztetőek és egészségesek is.
A sztori
A sztori szerint a két brit testvér, Charlie and Harry Tuillier pár éve elhatározták, hogy egy különleges, háromkerekű járművel, ún. kite-buggy-val, kizárólag szélenergia segítségével bejárják Brazília észak-keleti partvidékét. El is indultak, de aztán a szélcsendes napokon szembe kellett nézniük a jármű és a felszerelésük gyalogos hajtásával, cipelésével. Ezeken a napokon természetesen különösen nagy volt a kalóriafelhasználásuk, és ahogy az már ilyenkor lenni szokott, el is fogyott az élelmiszerkészletük. Ekkor kaptak rá a kókuszdióra, annak is a belsejében található folyadékra, a kókuszvízre (amit ők hibásan kókusztejnek hívnak) és a kókuszdió húsára. Azon vették észre magukat, hogy ezeket az ételeket fogyasztva sokkal erőteljesebbnek érzik magukat, és a mindenhol rendelkezésre álló kókuszdióknak köszönhetően sikerült is befejezni küldetésüket.
Az üzlet
Hazatérve jött a nagy ötlet - készítsenek kókuszdió felhasználásával kalóriaszegény, egészséges, ellenben nagyon finom fagylaltokat.
25 havi eseménydús, zsákutcákkal is gazdagított kísérletezgetés, termékfejlesztés után tavaly ősszel piacra kerültek Nagy-Britanniában az Oppo fagyik: madagaszkári vanília-baobab, (maldon) sós karamel - lucuma (népszerű, antioxidánsokban, vitaminokban gazdag dél-amerikai gyümölcs) és csokis-mentolos-spirulinás ízekben.
Az Oppo fagyik kókuszolajjal, sztívialevéllel és tejjel készülnek, nem tartalmaznak hozzáadott cukrot. A gyorsan átfutott fogyasztói visszajelzések szerint pedig úgy tűnik, sikerült valóban nagyon finom fagylaltokat összehozni.
Olvasd el!
Ó igen: 11 házifagyi 100 kcal alatt
Az Oppo fagyikban kevesebb a kalória, mint az almában!
Ez a márka mögött álló egyik legerősebb üzenet. Ez nekem természetesen szemet szúrt, és hát szokás szerint igaz is, meg nem is.
A mérési sztenderdek szerint energiatartalmat mindig az adott étel 100 g/100 ml mennyiségére adjuk meg. Ez az alma esetében (a nemzetközi értékeket használva) 52 kcal/100 g, az Oppo fagyik esetében pedig, 75-82 kcal/100 ml.
Tehát a sztenderd mérés szerint az összehasonlítás következtetése önmagában sajnos nem állja meg a helyét.
Ugyanakkor a mindennapi életben a kalóriatartalomnak fogyasztási egységenként van gyakorlati jelentősége (azaz pl. hány kcal egy db alma, 1 gombóc fagyi stb.), hiszen nem 100 grammokat eszünk pontosan egy-egy élelmiszerből. És innen nézve, 2 gombóc (100 ml) Oppo fagyi 75-82 kcal (az ízváltozattól függően), míg egy nagyobb alma (márpedig Nagy-Britanniában nagy almákat lehet kapni) kb. 200 g, azaz 104 kcal.
Tehát 2 gombóc Oppo fagyinak valóban alacsonyabb az energiatartalma, mint egy nagy almának. Éljen!
De nem is feltétlenül egy almával kell összehasonlítani a fagyit, hanem inkább más fagylaltokkal - és azokkal szemben egyértelműen az Oppo a nyerő. Reméljük bejön az üzlet, és a piacon tud maradni a termék! Ha Nagy-Britanniában jártok, próbáljátok ki!
(via)