Teljesen eltűnt a személyzet ebből a kisboltból Japánban

Ebben a kisboltban egyetlen ember sem dolgozik, a kiszolgálás mégis gyors, a fizetés egyszerű, lopni pedig valószínűleg senki nem tud innen semmit. Hogy lehetséges ez? 

Hétfőn nyílt meg Japánban az a kisbolt, amely a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásának köszönhetően fogadja a vásárlókat, mindezt személyzet igénybevétele nélkül - írja a 24.hu.

https://twitter.com/nobusato/status/1240797908342935553?ref_src=twsrc%5Etfw

Az üzlet a Yamanote Gateway nevű vonatállomás legújabb látványossága, a csaknem 60 négyzetméteres üzletben pedig 50 kamera gondoskodik arról, hogy a kiszolgálás gyorsan, hatékonyan és biztonságosan, lopás nélkül történjen. A bolt kijárata csak fizetés után nyílik meg a vásárló előtt, a mesterséges intelligencia pedig arra van kiképezve, hogy felismerje a vásárlói viselkedést, szokásokat. A boltban szinte lehetetlen lopni, mivel a rendszer azonnal észleli, ha valaki levesz a polcról egy terméket, így azt nem lehet ruha alá dugni vagy fizetés nélkül kivinni a helyiségből.

Olyan boltok már a világ más pontjain is nyíltak, amelyekben teljes egészében önkiszolgáló fizetés történik, a japán kisbolt azonban az első olyan üzlet, ahol maximum csak az árufeltöltésnél használnak emberi segítséget.

Ezeket olvastad már?

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek