Nemcsak a heteroszexuális párok vágynak házasságra és családra, hiszen az egyedülállók, illetve a LMBTQI közösség tagjai közül is sokan szeretnének gyermeket vállalni. Azonban rengetegen úgy fogalmaznak meg ellenvéleményt, úgy kritikusak és előítéletesek, hogy nincsenek bővebb ismereteik a témáról. Ezért is jött létre a Szivárványcsalád Alapítvány által létrehozott „a család az család” kampány, amelynek célja, hogy mindenki megérthesse a szivárványcsaládok helyzetét, és elismerjék, elfogadják őket.
Nemrégiben egy kampányvideó is készült, amiben szülők illetve szakértők (családterapeuta, pszichológus, bölcsődei nevelő, stb.) válaszolnak meg névtelenül, interneten feltett, gyakran gyűlölködő kérdéseket. Ezzel beszélgetést szeretettek volna elindítani a társadalomban a családokról, és egyben el akarták oszlatni a szivárványcsaládokkal kapcsolatos leggyakoribb félreértéseket. A kampány időzítése kapcsolódik az elmúlt hónapok eseményeihez is, amelyek aggodalommal töltötték el a magyarországi szivárványcsaládokat.
A kampány nem áll le, hiszen mostanra rengetegen csatlakoztak a fantasztikus projekthez. Február tizennyolcadika délelőttig összesen 40 márka szállt be a kezdeményezésbe, amelyek között olyan világmárkák is szerepelnek, mint például az IKEA, a Levi’s vagy az HBO. Természetesen magyar alapítású cégek is érkeznek sorban, többek között a Sziget, a Fruccola, a Netpincér és persze a Nosalty is.
A csatlakozással szeretnénk kifejezni egyetértésünket azzal, hogy egy gyereknek az a legfontosabb, hogy szeretetteljes környezetben, családban nőjön fel. Hogy a család fogalma sokkal színesebb, mint ahogy azt néha gondoljuk. Hogy a család az család, akkor is, ha a szülők történetesen azonos neműek vagy egyedülállóak. Csak az a fontos, hogy emberek.
És mégis mivel mutathatnánk ki a legjobban támogatásunkat, ha nem egy hatalmas családi tortával, amin természetesen „a család az család” szlogen szerepel:
Ha te is szeretnéd támogatni ezt a kampányt, akkor készítsd el ezt a tortát, posztolj róla valamelyik közösségimédia-felületen egy képet, és használd a #acsaládazcsalád hashtaget, hogy ezzel is kifejezd a szolidaritásodat.
Ezek a cikkeink is érdekelhetnek: