Az egyik legismertebb ásványvizet forgalmazó cég ellen indított eljárás második alkalommal zajlik, ugyanazon kampánnyal kapcsolatban. Egy 2019-es kommunikációs kampány fenntarthatósággal kapcsolatos állításait vizsgálja a GVH.
A Szentkirályi 2019. november 18-tól a Szentkirályi ásványvizek és ízesített italok címkéin, valamint kereskedelmi kommunikációjában a „Szállj be a körforgásba” körforgásos rendszert hirdette.
Ennek részei voltak a „Gyűjtsd szelektíven!”, a „100%-ban újrahasznosítható” és a „Palackból palackot, 50% rePET” állítások, de a képi megjelenítések és az állítások tartalma valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat.
A kampányt már 2020-ban megvizsgálta a GVH, amikor az eljárás elindításának feltételei nem álltak fenn. A Szentkirályi által kiadott közleményekben az áll, hogy nem tudják, miért került elő megint az 5 évvel ezelőtti kampányuk.
A társaság ezúttal is maximálisan együttműködik a GVH-val az eljárás során, részére minden fontos és elérhető információt megad. A vállalat határozottan elítéli a fogyasztók megtévesztését és a zöldre mosás vagy greenwashing minden formáját, és elkötelezett az iparág fenntarthatóságának előmozdítása mellett, amelyet gyakorlati törekvéseivel is folyamatosan támogat
- hangsúlyozták.
A kép forrása elérhető itt.
Még több friss hír: