Közel egy évi fejlesztés és tesztelés után a Szigeten debütált az OTP Mobil Simple applikációja. Az alkalmazással a teljes mobillal történő vásárlási folyamatot értelmezték újra a készítők a rendeléstől a fizetésig.
A Simple jelenleg italautomatáknál, éttermi és online ételrendelésnél valamint mozijegyvásárlásnál használható, de év végéig további funkciók érkeznek. A bejelentés napján a Sziget VIP-részlegében tesztelhettük az alkalmazást.
Nem tagadom, nem vagyok kifejezetten a kütyük híve, egyrészt mert sokszor totál béna vagyok hozzájuk, másrészt mert általában túlontúl személytelennek látom tőlük a világot. Éppen ezért különösen kíváncsi voltam erre az alkalmazásra, közben pedig be is voltam rezelve, hogy mi lesz, ha a tesztelés alatt valamit rosszul csinálok...?
Hamar kiderült, hogy erre esélyem sincs. Egyrészt mert a „házigazdák” mindenben a rendelkezésünkre álltak, másrészt mert még a leganalfabétábbak is játszi könnyedséggel tudják (majd) használni az applikációt.
Hogy miért is van erre szükség, és mi a jó benne?
Mert az app segítségével egyszerűen rendezhetjük a számlát egy-egy adott étteremben, fizethetünk az üdítőautomatáknál, az étel- illetve itallapot is átböngészhetjük, és ehhez mindössze le kell töltenünk az ingyenes alkalmazást, a regisztráció után be kell olvasnunk az adott étteremben egy QR-kódot, és voilá!
A bank- és mobilszolgáltató-független alkalmazás kétségtelenül egyik legizgalmasabb funkciója, hogy segítségével a felhasználók egyes éttermekben és szórakozóhelyeken a telefonjukon nyithatják meg az étlapot, adhatják le rendelésüket, és fizethetnek is. “Senki sem szeret sokáig várni, hogy megkapja az étlapot vagy felvegyék a rendelését, ráadásul a vendéglátóhelyeknek is egyszerűbbé teszi az életét az applikáció” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója. “A tesztek során mindkét felhasználói oldalról pozitív visszajelzéseket kaptunk, és az volt a tapasztalat, hogy nagyon gyorsan megbarátkoztak az applikációval” – tette hozzá.Szinte egy gombnyomással kipipálhatjuk és meg is rendelhetjük az elfogyasztani kívánt finomságokat anélkül, hogy a pincérnek jeleznünk kellene. Így elkerülhetünk sokszor kínos szituációkat, például az intenzív integetést, hangos szólítgatásokat. Az elfogyasztott ételeket árát az ügyes app azonnal össze is adja nekünk, majd felajánlja a 7, a 10 illetve a 15%-os borravalót, de mi magunk is megszabhatunk egy tetszőleges tarifát - rajtunk áll a döntés.
„Egy okostelefon felhasználására rengeteg lehetőség van: mi szerettünk volna egy olyan applikációt létrehozni, ami megmutatja ezeket, így nemcsak egy bankkártyát integráltunk a mobiltelefonba, hanem lefedjük az egész vásárlási folyamatot, a kiválasztástól egészen a fizetésig” – mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. – „A fejlesztésnél a szolgáltatások kiválasztásakor azt tartottuk szem előtt, hogy melyek azok a mindennapi helyzetek, amelyeket a Simple használatával gyorsabbá, egyszerűbbé tudunk tenni” – tette hozzá.
A Szigeten a Kiosk és a Costes éttermek kínálatából csemegézhettünk, és persze nagyon élveztük ezt a fajta új, jóval egyszerűbb rendelési lehetőséget, de sikerült beleütköznünk egy-egy apró hibába, még csiszolásra szoruló jelenségre. Vendéglátóink minden esetben örömmel hallgatták meg észrevételeinket, hiszen mégiscsak a felhasználók igényeit kell szem előtt tartaniuk. Mi pedig örülünk, hogy ezzel is segíthetünk nekik, és így egy picit mi is részesei lehetünk az applikáció tökéletesebbé tételének - a cél, hogy minél inkább felhasználóbarát legyen.
A pincérfunkció mellett az alkalmazással 300 étteremből lehet ételt rendelni. Emellett országszerte több száz italautomatából lehet vásárolni, böngészni a moziműsort, és megvenni a mozijegyet. Benyó Péter a további lehetőségekről azt mondta, első körben az elfogadóhelyek számának bővítésére, valamint arra fókuszálnak, hogy minél többen használják a Simple-alkalmazást, ugyanakkor terveik szerint már idén új szolgáltatások is érkeznek az alkalmazásba.