Az elmúlt időszak tejpiaci folyamatai már szerencsére érezhetőek voltak az élelmiszerek árain is. Az utóbbi hetekben jött a hír, hogy előbb az Aldi, majd a CBA is csökkentette a trappista sajt árát. Most pedig arról írt a Portfolio, hogy az infláció miatt erős az eltolódás a saját márkás sajtok felé. Úgy tűnik, hogy nagy fordulat következett be sokunk vásárlási szokásaiban.
Idén februárban szinte minden hír a trappista sajtról szól, hiszen a magyar családok rendkívül nagy mennyiséget fogyasztanak belőle, ám a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentése alapján megduplázódott a sajt ára az elmúlt 12-14 hónapban.
A KSH adatai szerint mért 1 kilogramm súlyú tömbsajt ára 2021 októberében lépte át a 2 ezer forintot, 2022 nyarán a 3 ezret, 2023 januárjában pedig 4650 forinton tetőzött.
A Portfolio annak járt most utána, hogy mennyire esett vissza a trappista forgalma az utóbbi időben, miután számos saját márkás sajt ára is alacsonyabb lett.
Az Aldi úgy nyilatkozott, hogy sajtkínálatuk 80 százalékát a saját márkás termékek alkotják. Szerintük a fogyasztók rájöttek arra, hogy jobban járnak, hogyha a 20-30 százalékkal olcsóbb saját márkás sajtokat vásárolják meg, mint a még mindig drágának számító trappistát.
A Lidl szerint továbbra is töretlen népszerűségnek örvend a trappista sajt, ugyanakkor a fogyasztók egyre inkább nyitnak más sajtok (edami, gouda) felé is.
A Tesco annyit árult el, hogy a trappista sajt eladása lassult az elmúlt időszakban, ám nem látszódik nagyobb elmozdulás a sajátmárkás termékek felé.
Ezek a hírek is érdekelhetnek: