Ezért borultak rózsaszínbe a magyar pékségek és az éttermek

Rózsaszínbe borultak a pékségek és az éttermek, a pinkben pompázó ételek és italok pedig egész októberben igyekeznek felhívni a figyelmet a mellrákszűrés fontosságára.

A Mellrákinfó Egyesület az előző évekhez hasonlóan idén októberben is folytatja éttermekkel, pékségekkel, cukrászdákkal közösen a Pink Gasztro és Pink Péntek a Pékségekben kampányait – derül ki a Dining Guide cikkéből.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a mellrákszűrés fontosságára, ugyanis Magyarországon évente átlagosan 8500-9000 nőnél diagnosztizálnak mellrákot, évente pedig nagyjából 2500 nő veszíti el életét a késői felismerés miatt. A betegség a korai stádiumban felismerve rendkívül jó arányban gyógyítható, az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatokra viszont csak a nők 40 százaléka megy el, pedig 45 és 65 év közötti hölgyek esetében két évente van lehetőség az ingyenes szűrésre.

Azért, hogy emelkedjen a részvételi arány, a Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, idén is folytatja az elmúlt évek nagy sikerű kampányait, melyhez elsőként csatlakoztak a Kés, Villa, Buda tagjai, a Mezzo Music Restaurant, a Bobo Restaurant, a Promontor Kertvendéglő, a Jardinette Kertvendéglő, a Stelázsi, és a Leo Bistro.

Az egész októberben tartó megmozduláshoz számos kézműves pékség és cukrászda is becsatlakozott, idén pedig már második alkalommal áll az ügy mellé a Four Season Gresham Palota, mely csodálatos pink süteményekkel és italokkal várja a vendégeket, október 19-én este pedig egy Power in Pink nevű estet szerveznek, melyen a magyar popzene egyik ikonikus alakja lép színpadra egy meglepetéskoncert erejéig, az est további hangulatát pedig Ruby Pearl biztosítja, egy kellemes funk & soul produkcióval.

„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti”– mondta Halom Bori, az egyesület vezetője.

Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzésire, és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65 év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni.

A kampányhoz csatlakozó vendéglátóhelyeken a vendégek a mellrák elleni küzdelem fontosságáról olvashatnak, a pink ételek eladásából származó bevételből pedig nem az egyesület munkájához járulhatunk hozzá, amely idén egy vénaszkenner megvásárlását tervezi a befolyt összegből.

A PINK OKTÓBERBEN résztvevő vendéglátóhelyek, pékségek:

Fours Seasons Gresham Palota
Mezzo Restaurant
Stelázsi Kávézó, Étterem és Borbár
Promontor Kertvendéglő
Jardinette Kertvendéglő

Bobo Restaurant
LEO Bistro
Egyszarvú/Unicorn Bistro
Alkimista Kulináris Műhely
Sugar & Candy

Emmarozs Pékség
Panificio Il Basilico
Jenői Pékség
Búzakék Pékség
Bäckerei Leitermann
Határkő Delikát
Arán Bakery
Lisztfelhő Inimini pékség
Babushka Pékség
Szilva kenyere
Diósdi kiskifli pékség

Címlap: Mellrákinfó Egyesület


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek