A hazai ételrendelések mintegy felét a pizzák teszik ki, második helyen pedig a hamburger áll – ilyen és ehhez hasonló információkat tudhattak meg a sajtó képviselői a Foodpanda internetes platform csütörtöki reggelijén. A legizgalmasabb aspektusa az ilyen sajtóeseményeknek épp az, hogy kiderül, mit is tudnak vagy gondolnak ezek a szolgáltatók rólunk, egyszerű fogyasztókról.
A saját vásárlói között végzett felmérés révén a Foodpanda például kiderítette: egy átlagos magyar havonta egyszer-kétszer rendel ennivalót, nagyrészt kényelmi és időspórolási indíttatásból. A rendelések szinte fele az esti órákban történik, a másik fele pedig ebédidőben és délután. Az esetek túlnyomó többségében otthonra rendelünk, de népszerűek még a munkahelyek és a baráti összejövetelek is. Az árakat tekintve, átlagosan 2300 forint értékben pakoljuk meg virtuális kosarunkat.
A rendelők 64 százaléka közvetlenül az éttermektől rendel, az olyan közvetítő szolgáltatások, mint a Foodpanda vagy a Netpincér csak a fennmaradó százalékokon osztoznak. A Foodpandát egyébként 2012-ben alapították Szingapúrban, és 2013 óta van jelent hazánk több mint harminc városában. Küldetése, hogy minél egyszerűbbé és kényelmesebbé tegye az ételrendelés folyamatát.
Első látásra nem világos, hogy miért is van szükségünk ilyen közvetítő szerepet betöltő oldalakra, és miért is nem rendelhetünk közvetlenül az egyes vendéglőktől. Pedig a Foodpanda minden érintett fél számára előnyös. Mi fogyasztók egyetlen oldalon megkapjuk az összes hozzánk közeli kajáldát, árakat hasonlíthatunk össze, és ízlésünk szerint szűrhetjük a felhozatalt. Sőt mi több, olyan helyekről is rendelhetünk, amelyek egyébként nem szállítanának ki ennivalót.
A résztvevő partneréttermek profiot kovácsolhatnak a cég marketingcsapatának szakértelméből, főként a Facebook, Google és más internetes csatornákon történő népszerűsítésnek köszönhetően. A Foodpanda globálisan körülbelül 25 százalékkal növeli a vele együttműködő vendéglátóegységek rendelési számait, ráadásul még értékes mérési és elemzési adatokkal is gazdagítja őket.
A magyarországi leányvállalat közel 400 hazai étteremmel tart fenn kapcsolatot, és több mint harminc helyszínével szinte az ország összes városában jelen van. A rendelések 80 százaléka azonban még így is Budapestről érkezik. Őt Pécs és Debrecen követi.
A Foodpanda dolgozói nagyon optimisták a jövőt illetően. Bár úgy gondolják a partnerek számának növekedése megáll az optimális 500 körüli szinten, de a rendelések száma továbbra is dinamikusan fog növekedni. Ez főként az egyre modernebb technológiáknak köszönhető, hiszen mobiltelefonos alkalmazásai révén a platform óriási növekedési potenciállal rendelkezik.