Így téveszti meg a narancs piros hálós csomagolása a vásárlókat

Az nem olyan meglepő tény, hogy vásárlás során igyekeznek nekünk minél több árut eladni a boltok. Ezekkel kapcsolatban magunk is tehettünk már megfigyeléseket, például azt, hogy a nagyobb kiszereléshez ár-érték arány tekintetében olcsóbban jutunk hozzá, vagy éppen azt, hogy a kasszánál kihelyezett nasik és színes csomagolásba bújtatott finomságok kínálják magukat még egy impulzív kosárba kerülés reményében. Na de arra gondoltál már, hogy nem véletlen a narancsot és a krumplit ölelő piros háló?

Aki betér egy boltba, sokszor észrevétlenül kerül a marketingesek bűvkörébe. A narancs és a krumpli csomagolása sok esetben egy élénk színű piros háló, amit könnyű megfogni és zacskó nélkül is hazacipelni. Ez azonban kevésbé a praktikusságot hivatott szolgálni, sokkal inkább a vásárlók megtévesztéséről, és részben átveréséről szól.

A piros műanyag háló a vásárlók megtévesztését szolgálja

A boltban gyanútlanul narancsot szemlélő vásárló nem is gondol arra, hogy marketingfogásnak esik áldozatául, amikor megpillantja az érett gyümölcsöket.

A piros, műanyag hálóba csomagolt narancsot, mandarint öntudatlanul is nagyon sárgának, érettnek és lédúsnak gondolja, éppen a csomagolása miatt.

A piros háló azt is képes elrejteni előle, ha egy-egy szem még zöldes árnyalatú, hiszen a piros háló elveszi a fókuszt a részletekről. Ugyanez igaz a salátába kerülő, rózsaszínes krumpliról is, amit szívesen visz haza mindenki a praktikusnak gondolt csomagolásban.

Narancsos-csokis ciambella

A ciambella olaszul fánkot jelent, de minden kerek, középen lyukas sütit így hívnak. Ehhez a kuglófhoz inkább hasonlító szépséghez egy Olaszországban vásárolt formát használtam, ha ...

Hasonló a trükk a citromnál

Bizony nemcsak a narancs és burgonya esetében vetik be azt a trükköt, hanem a citromnál, ami citromsárga hálót kap a legtöbb esetben. Mivel a narancssárga pirosassá tenné a citromokat, ezért muszáj citromsárgát használni, hogy jól működjön a félrevezetés, és a citromokat nagyon sárgának lássuk.

Az agyunk és a szemünk színérzékelése becsapható

Ez a hálós marketingfogás pedig éppen erre épít, hiszen agyunk egyszerűsít, így a hiányzó részeket (például zöldes citrom) egyszerűen kiegészíti sárgával, amiben segítségére van a citromsárga háló.

Optikai illúziók esetén egy semleges színű golyót helyeznek el a különböző színű vonalakból álló rácsban. Amikor bizonyos színű vonalak kerülnek előtérbe, a golyó színe látszólag összeolvad a vonalak színével. Így a golyót úgy érzékeljük, mintha a háló színével azonos lenne.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A Lindt sem akar lemaradni: ennyiért adja dubaji csokiját

Az internetsztár dubaji csokit lassan senkinek sem kell bemutatnunk, hiszen ez az a közel-keleti édesség, ami nálunk is egyre keresettebb. A hazai cukrászdák is igyekeznek felvenni a versenyt az édességgyártókkal, sorra dobják piacra saját dubaji csokijukat. A Lindt is így tett, lássuk, mennyibe kerül a limitált kiadású csokoládé náluk!

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...