Aki betér egy boltba, sokszor észrevétlenül kerül a marketingesek bűvkörébe. A narancs és a krumpli csomagolása sok esetben egy élénk színű piros háló, amit könnyű megfogni és zacskó nélkül is hazacipelni. Ez azonban kevésbé a praktikusságot hivatott szolgálni, sokkal inkább a vásárlók megtévesztéséről, és részben átveréséről szól.
A boltban gyanútlanul narancsot szemlélő vásárló nem is gondol arra, hogy marketingfogásnak esik áldozatául, amikor megpillantja az érett gyümölcsöket.
A piros, műanyag hálóba csomagolt narancsot, mandarint öntudatlanul is nagyon sárgának, érettnek és lédúsnak gondolja, éppen a csomagolása miatt.
A piros háló azt is képes elrejteni előle, ha egy-egy szem még zöldes árnyalatú, hiszen a piros háló elveszi a fókuszt a részletekről. Ugyanez igaz a salátába kerülő, rózsaszínes krumpliról is, amit szívesen visz haza mindenki a praktikusnak gondolt csomagolásban.
Hasonló a trükk a citromnál
Bizony nemcsak a narancs és burgonya esetében vetik be azt a trükköt, hanem a citromnál, ami citromsárga hálót kap a legtöbb esetben. Mivel a narancssárga pirosassá tenné a citromokat, ezért muszáj citromsárgát használni, hogy jól működjön a félrevezetés, és a citromokat nagyon sárgának lássuk.
Az agyunk és a szemünk színérzékelése becsapható
Ez a hálós marketingfogás pedig éppen erre épít, hiszen agyunk egyszerűsít, így a hiányzó részeket (például zöldes citrom) egyszerűen kiegészíti sárgával, amiben segítségére van a citromsárga háló.
Optikai illúziók esetén egy semleges színű golyót helyeznek el a különböző színű vonalakból álló rácsban. Amikor bizonyos színű vonalak kerülnek előtérbe, a golyó színe látszólag összeolvad a vonalak színével. Így a golyót úgy érzékeljük, mintha a háló színével azonos lenne.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: