A mindenmentes ételek időszakát éljük, amikor sokan „büszkélkedhetnek” legalább egyfajta allergiával, ételintoleranciával, esetleg pluszkilókkal. A fogyasztói szokásokra és igényekre reagálva a napokban már Magyarországon is elérhető lesz az AdeZ - más piacokon az AdeS néven ismert -új termékcsalád, amely növényi alapú italokat kínál a tudatosan élő vásárlóknak.
De mi az az AdeZ?
A Coca-Cola Company új termékcsaládja növényi italokkal jelentkezik, amelyet magvakból és gyümölcslevekből készítenek. Az AdeZ először az Egyesült Királyságban jelent meg 2006-ban az Unilever forgalmazásában, majd tőlük a teljes termékcsaládot megvásárolta a Coca-Cola Company.
Az AdeZ termékek mindegyik tagja vegán, laktózmentes, és természetesen nem tartalmaz hozzáadott cukrot.
A statisztikák szerint a magyar lakosság 20-30%-a, ezen belül a gyerekek közel 10%-a laktózérzékeny, és minden 50. ember gluténérzékeny hazánkban. A lisztérzékenységként ismert cöliákiánál a beteg szervezete a legelterjedtebb gabonafélékben található gliadint nem tudja hasznosítani, a laktóz-intolerancia esetében pedig a leginkább tejben és tejtermékekben megtalálható laktóz emésztéséhez szükséges laktázból nem termelődik megfelelő mennyiség. A következmény az egyes táplálékokkal szembeni kóros immunreakció, mely kellemetlen tüneteket eredményez.
Ezzel összefüggésben, a „mentes” termékek iránti fokozódó igényt a Coca-Cola is felismerte, így az AdeZ növényi italaival igyekeznek egyre inkább figyelembe venni és a speciális táplálkozású vásárlóknak is megfelelő termékválasztékot kínálni.
Az AdeZ kínálatában napokon belül Európa 19 országában, közöttük Magyarországon is elérhetőek szója,- mandula,- zab,- rizs,- és kókuszitalaik - illetve ezek gyümölcsökkel felturbózott verziói is.