Egészen idén tavaszig Horváth Boldizsár éttermekkel dolgozott együtt, a részükre szállított alapanyagokat a termelőktől. A 25 étterem között a legnívósabb nevek szerepelnek, így a Michelin-csillagos Stand és Babel, továbbá a fine dining vonalat képviselő Mák, St. Andrea, Platán Tata és Kollázs, de ügyfelei között ott volt a hetedik kerület kedvelt keleti étterme, a Dobrumba is. A járvány berobbanása után azonban az éttermeknek mind be kellett zárniuk, így nem volt, aki átvette volna a friss zöldségeket, gyümölcsöket.
Boldizsár azonban nem csüggedt, egy huszárvágással az üzleti ügyfelekről átnyergelt a lakossági kiszállításra, és a budapesti csomagolásmentes bolttal, a ne pazarolj-jal karöltve juttatják el az embereknek a hazai terményeket azóta is. A kialakult helyzethez igazodva eleinte főként házhoz szállítással oldották meg, hogy célba érjen az áru, de emellett a ne pazarolj Fő utcai üzletében is át lehet venni a rendeléseket, vagy ad hoc betérni hozzájuk, és válogatni az aktuális kínálatból.
Boldizsár a kapocs a termelők és a vásárlók között: miközben a hazai gazdák méltányos és fenntartható kereskedelmi rendszer keretében értékesíthetik termékeiket, addig az emberek jóízű, magas minőségű és ellenőrzött alapanyagokból készíthetik el kedvenc ételeiket. A hazai és szezonális hívószavak mellett az ökológiai gazdálkodási mérnök nagy hangsúlyt fektet arra, hogy környezetbarát módon működjenek, és a bio alapanyagok is teret kapjanak a kínálatban.
A Nosaltynál elkötelezetten támogatjuk a hazai termelőket, ételmanufaktúrákat, tervezőket és alkotókat. Az idei év mindenki számára a szokásosnál is több kihívást tartogatott, és különösen nehéz gazdasági helyzetbe kerültek azok a kisebb, gyakran családi vállalkozások, amelyek működését alapjaiban írta felül a járványhelyzet. Ezért tartjuk fontosnak, hogy most még inkább támogassuk őket, ezért a karácsony közeledtével a Nosalty #HÁZICSEMEGE sorozatának keretében bemutatjuk ezeket a vállalkozásokat, hozzájárulva, hogy magyar alapanyagokból készült ételek kerüljenek a családi asztalra, a fa alatt pedig magyar alkotók termékei sorakozzanak becsomagolva.
A Facebookon elindult a Nosalty #HÁZICSEMEGE Facebook-csoport is, amelyben bárki megoszthatja a tagokkal azokat a vállalkozásokat, amelyeket ő szeret és szívesen ajánl, hogy minél színesebb legyen a felhozatal, és minél szélesebb körhöz eljusson hírük.
Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!
Ezeket olvastad már?
Három budapesti éttermet kérdeztünk meg, hogyan folytatják az új intézkedések...
A tavaszi korlátozások után most ismét nehéz helyzetbe kerültek a vendéglátóhelyek. Három budapesti éttermet kérdeztünk, mit terveznek a következő időszakra.
NosaltyUtálod a banán ízét? Így készíthetsz krémes és finom smoothie-t...
Nem szereted a banánt, de szívesen készítenél smoothie-t magadnak? Aggodalomra semmi ok, az alábbi összetevőkkel könnyedén helyettesítheted, és a végeredmény is finom lesz!
Nosalty#HÁZICSEMEGE: Bazsalikomos kert
Beh Mariann 2014-ben indította útjára a Bazsalikomos kertet, hogy a természet gyógyító növényeit elhozza az emberek számára teák, sóvirágok, ínycsiklandó pestók és lekvárok formájában.
Szász NóriElindult a Nosalty #HÁZICSEMEGE kampánya a magyar termelőkért és kisvállalkozásokért
A Nosaltynál elkötelezetten támogatjuk a hazai termelőket, ételmanufaktúrákat, tervezőket és alkotókat. Ismerd meg őket új sorozatunkban, és támogasd őket, ha teheted!
NosaltyWeboldal: Farm2Fork
Fotó: Farm2Fork Instagram