A népszerű sportmárka új szintre emeli a műanyagszennyezés elleni küzdelmet

A bolygónk fenntarthatósága érdekében fontos, hogy a népszerű nagyvállalatok is kiálljanak a nemes cél mellett. Jó példa erre az adidas sportmárka kezdeményezése is.

Az adidas idén harmadjára csatlakozik a június 8. és június 16. között zajló Run for the Oceans kezdeményezéshez, melyben a futók minden – a mozgalom keretein belül – lefutott kilométer után 1 dollárral támogatják a fiatalok környezettudatos hozzáállását fejlesztő Parley Ocean School Programot. A tavalyi évben összesen 1 000 000 dollárt gyűjtöttek az adidas futói, amellyel megközelítőleg 100 000 műanyagszennyezett övezetben élő fiatal edukációját támogatták. Idén 1 500 000 dollár összegyűjtése a végső cél.

A márka évek óta elkötelezett a környezettudatos gyártási megoldások és fenntartható anyaghasználat mellett, ebből fakadóan 2015 óta – a Parley for the Oceans kezdeményezéssel közösen – különböző edukációs programokkal és innovációkkal segíti műanyagszennyezés felszámolását, mint a Parley Ocean Plastic™-ból készülő adidas x Parley termékek.

Az első óceáni hulladékból készült termékek – melyek páronként mintegy 11 darab újrahasznosított műanyagpalackot tartalmaztak – 2016-ban kerültek a boltokba, és azóta több mint 6 millió párt gyártottak belőlük. A márka hosszú távú céljai között szerepel, hogy 2024-re kizárólag 100%-ban újrahasznosított poliésztert használjanak termékeikhez, ennek érdekében az idei évben már 11 millió pár cipőt fognak óceáni hulladékból készíteni.

A Parley for the Oceans mozgalom indulásával egy időben az újrahasznosított műanyagból készült Alphabounce+ Parley modell, illetve több új sportruházat is érkezik az üzletekbe a 2024-es célkitűzés jegyében.

További információt a kezdeményezésről az adidas.com/runfortheoceans és az @adidasrunning Instagram oldalon, illetve a #RunForTheOceans hashtag alatt találhatnak az érdeklődők. Az Óceánok Világnapján (június 8.) megrendezésre kerülő budapesti közösségi futásra az adidas Runners Budapest Facebook csoportban lehet jelentkezni; de a kilométer- és dollárgyűjtő akcióhoz június 16-ig bárki csatlakozhat a Runtastic applikáción keresztül.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Ezeket olvastad már?

via adidas

Címlapról ajánljuk

További cikkek