Egy Svájcban működő civil szervezet, az Alpen Initiative idén is megnevezte azokat a termékeket, melyek a legabszurdabb és leghosszabb utat teszik meg (feleslegesen), míg eljutnak a vásárlókhoz.
A szervezet tagjai gondos utánajárással derítették ki, hogy egy adott termék mekkora utat tesz meg addig, míg eljut a vásárlóhoz. A leghosszabb utat bejáró termékek versenyében három dobogós helyezettet választottak, egy Norvégiában előállított ásványvizet, egy svájci légfrissítőt, és mindenki legnagyobb meglepetésére egy Aldi-s terméket is.
A "Teljesen Abszurd Szállítmányozás" címét tehát a
- Swiss Air Deluxe légfrissítő nyerte, amelyet csaknem a 20.000 km-rel arrébb lévő ázsiai országokba szállítanak, mint a palackba zárt friss és üde svájci levegőt.
- A második helyezést egy svájci szupermarketlánc, a Migros által forgalmazott norvég forrásvíz, mely legalább 1600 km-t tesz meg addig, míg a helyi boltokba jut (ezt a vizet néhány magyar üzletben is lehet kapni VOSS néven)
- A harmadik helyen pedig az Aldi egyik felvágottja, a Gusto Italiano Prosciuttovégzett, amely bár holland húsból készül, a terméket Olaszországban állítják elő és Ausztriában csomagolják, ezután viszik csak a svájci áruházakba.
A három megnevezett svájci cég ugyan tudomásul vette a jelölést, mindegyikőjük megmagyarázta, minek köszönhető a hosszú és értelmetlennek mondott szállítás. A légfrissítő a svájci vállalat szerint az ország brandjét építi, a svájci levegő ugyanis világszerte ismert kitűnő tisztaságáról, a szállítással pedig csak a hajók többletkapacitását használják ki.
A norvég forrásvíz csupán a széles termékkínálat miatt kapható a már említett svájci szupermarketláncnál, a cég nem mellesleg 60%-ban helyi forrásokból származó ásványvizet forgalmaz, az Aldi pedig azzal indokolta a több országon átmenő felvágott forgalmazását, hogyannak előállítása során a szállítási időket és a szállítójárművek mozgását is úgy hangolták össze, hogy az a lehető legoptimálisabb és legalacsonyabb szennyezéssel járó legyen.
Bár az Alpen Initiative minden évben megválasztja az abszurd szállítmányozás címet elnyerő cégeket, változást csak nagyon kevés esetben sikerül generálni, eddig csak a tavalyi nyertes, a Svájci Államvasutak változtatott, miután kiderült, hogy egy kínai építkezéshez Németországból szállított köveket.
EZ IS ÉRDEKES:
Ezeket olvastad már?
Ezért szeretünk meg hirtelen olyan ételeket, amiket korábban nem bírtunk...
Képesek lehetünk megszeretni különböző ételeket, és egy friss kutatás szerint nem is kell hozzá túl sokat küzdenünk az ízlelőbimbóinkkal.
Stuth-Nagy NikiEz Meghan Markle új kedvenc mozgásformája – leváltotta a jógát...
Meghan sokáig a jóga elkötelezett híve volt, de azóta talált Londonban egy olyan új mozgásformát, amit még jobban élvez.
Stuth-Nagy Niki4+1 "kedves" szokás, amit felejts el, ha kávézóban jársz
A kávézók baristái rengeteg embert szolgálnak ki nap mint nap, így nem csoda, hogy van néhány olyan fogyasztói szokás, ami már egy kicsit bosszantja őket.
Fenes GábrielÍgy ismerd fel a jó kenyeret a boltban a pék...
Ugye te is ismered azt a kenyeret, ami egy nap után már ehetetlen, morzsálódik, és vágni sem lehet? Mutatjuk, hogy ismerd fel a boltban az igazán jó kenyeret!
Petrás Gabriellavia euronews