Ha azok közé tartozunk, akik szívesen elrágcsálnak egy adag popcornt filmezés közben, vagy előszeretettel zárják a főétkezéseket egy-egy édes nassolnivalóval, akkor az utóbbi időben feltűnhetett: ezek ára igencsak elszabadult. Minden más élelmiszerhez hasonlóan ugyanis a különböző rágcsálnivalók is jócskán megdrágultak.
A The Shelby Report az év elején közzétett egy felmérést, amelyben a 2022-es snack-eladásokat vizsgálták. Ebből az derült ki, hogy drágulás ide vagy oda, a fogyasztók annyira ragaszkodtak a kedvenc nassolnivalóikhoz, hogy az áremelkedés ellenére sem mondtak le azokról. A 2023 elejére vonatkozó statisztikák azonban már más képet festenek: az édes és sós finomságok kereslete ugyanis visszaesett.
Sally Lyons Wyatt, a Circana piackutató cég ügyvezető alelnöke és gyakorlatvezetője, a Sweet & Snack Expón aggodalmát fejezte ki a helyzet miatt: úgy vélte, hogy a nassolnivalók árait most talán túlságosan is megnyomták.
A Circana által végzett kutatások ugyanis egyértelműen azt mutatják, hogy az ilyen jellegű élelmiszerek eladásai csökkentek és egészen ezév márciusáig csökkenő pályán haladtak. Emiatt pedig az inflációt nevezték meg felelősként.
Ezek a felmérések az Egyesült Államokban készültek, ám a helyzet nem sokban különbözik itt, az óceán túloldalán sem. Az Egyesült Királyság Nemzeti Statisztikai Hivatalának jelentése szerint például náluk is rekordmértékű az infláció, ami a nassolnivalók terén különösen érezteti a hatását. Bár kiemelték, hogy a fogyasztói kosarak összetétele nagyban függ a vásárlók bevételétől.
A helyzet tehát nem túl fényes, ám egyre több nagy áruházlánc ismeri fel, hogy az árak csökkentésével több vásárlót vonzhatnak magukhoz – ez pedig nekünk, vásárlóknak kifejezetten jó hír!
Még több friss hír: