A joghurtválasztásnál is szempont a környezetvédelem

Az élelmiszerek kiválasztása és megvásárlása során a fogyasztók számára az ár után egyre fontosabb a fenntarthatóság - derül ki a Nádudvari Élelmiszer Kft. hazai joghurt fogyasztási szokások, valamint annak fenntarthatósági vonatkozásaival kapcsolatos online, több mint 4000 ember bevonásával készített kutatásából.

A felmérésben résztvevők a legjelentősebb elvárásnak a hazai alapanyagok és hazai munkaerő alkalmazását tartják, de a megkérdezettek kétharmada többet fizetne a termékért, ha azt környezetkímélő módon állítanák elő. Ezek az egyre alapvetőbb elvárások minden felelős élelmiszergyártót odafigyelésre sarkallnak. Többek között ennek is köszönhető, hogy a Nádudvari elindítja új, #mitehetünktöbbet elnevezésű kezdeményezését, amely a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás jegyében született.

A Nádudvari Élelmiszer Kft.-nak fontos a környezettudatosság

A felmérésben résztvevők a legjelentősebb elvárásnak a hazai alapanyagok és hazai munkaerő alkalmazását tartják, de a megkérdezettek kétharmada többet fizetne a termékért, ha azt környezetkímélő módon állítanák elő. Ezek az egyre alapvetőbb elvárások minden felelős élelmiszergyártót odafigyelésre sarkallnak. Többek között ennek is köszönhető, hogy a Nádudvari elindítja új, #mitehetünktöbbet elnevezésű kezdeményezését, amely a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás jegyében született.

A felmérés adataiból kiderül, hogy 10-ből 8 fogyasztónak (86,3 százalékának) szempont, hogy a választott élelmiszergyártónak legyenek fenntarthatósági törekvései. Ezek közül pedig a legfontosabbnak a hátrányos helyzetűek támogatását (59%) és az erdőtelepítést (39%) tartják a kitöltők.

Nemcsak a vállalat, hanem az általa gyártott termékek okozta környezeti lábnyom is befolyásolhatja a vásárlói döntést.

Igencsak figyelemre méltó eredmény, hogy hiába az utóbbi évek rendkívül ár-érzékeny kereskedelmi környezete, 10-ből 6 fogyasztó (67,4%) hajlandó többet kiadni azért a termékért, ami környezetkímélő technológiákkal készül.

Kifejezetten a joghurt termékekre irányuló környezetvédelmi elvárásokat vizsgálva egyértelműen látszik, hogy a hazai alapanyagok használata (81,7%), a magyar munkaerő alkalmazása (54,8%) és az újrahasznosítható csomagolás (40,7%), ami leginkább számít a fogyasztóknak a vásárlói döntés során.

A kutatás kitért a joghurtvásárlási szokásokra is. A kedvelt tejtermék szinte minden bolti látogatásnál bekerül a kosárba. A válaszadók több mint 60 százaléka (63,1%) hetente többször is hazaviszi a család kedvencét, ami pedig leginkább befolyásolja őket a termékválasztásban, az íz, az ár és az összetevők. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy gyümölcsjoghurt fogyasztó nemzet vagyunk. A megkérdezettek háromnegyede (76%) ugyanis ezt a fajtát részesíti leginkább előnyben. A legkedveltebb kiszerelés pedig a kispoharas 150-200 grammos csomagolás.

A kutatás igazolta, hogy a joghurt örök kedvenc, amely szinte minden háztartás hűtőjében megtalálható, s mivel ez a Nádudvari egyik kiemelt terméke is, ezért nem volt kérdés, hogy #mitehetünktöbbet CSR kampányát is ezen fókuszterméke köré építi.  A cég jövőbeni célja továbbra is, hogy még többet tegyen a környezettudatosságért és egészségtudatos táplálkozásért, ehhez pedig joghurt termékeit hívja segítségül.

A Nádudvari #mitehetünktöbbet CSR kampányát a joghurt fókuszterméke köré építi

A vállalatunk környezetvédelmi tevékenységi köre széles spektrumot ölel fel, az energiahatékonyság növelése, valamint a papír- és műanyag újrahasznosítás ösztönzésétől kezdve, különféle programokon és fogyasztói edukációs kampányokon át, egészen a gyermek-, ifjúsági és sportolói támogatásokig, valamint a hazai termékek imázsának építéséig

hangsúlyozta Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője.

A kampány egyik kiemelt része egy, a gyermekek számára hirdetett rajzpályázat, amely lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy művészi formában fejezzék ki a fenntarthatósággal kapcsolatos gondolataikat és ötleteiket. A verseny nemcsak a tehetség kibontakoztatását támogatja, hanem fontos üzenetet is közvetít a környezetvédelem és a fenntartható jövő iránti elkötelezettségről.

Szeretnénk a #mitehetünktöbbet jelszóval ösztönözni fogyasztóinkat, hogy vegyenek részt a társadalmi és környezeti felelősségvállalási kampányainkban. Tegyünk többet a fenntartható jövőért, a hazai élelmiszerek minőségéért és az egészségesebb, élhetőbb jövőért

mondta Nagy Krisztina, a Nádudvari Élelmiszer Kft. marketing vezetője.
A márka a #mitehetünktöbbet jelszóval ösztönzi a fogyasztókat a környezetudatosságra

A több, mint 15 éve megbízhatóan működő Nádudvari, ahogy a múltban, úgy a jövőben is élőflórás  joghurtjait hazai tejből, hazai munkaerővel készíti a vevők elvárásainak és a legmagasabb minőségbiztosítási követelményeknek megfelelően.

Legújabb receptek

Egyszerű tonhalas tészta

Nem kell túlgondolni egy gyors hétköznapi vacsorát vagy ebédet: ha tonhalas tésztát készítünk, biztosan minden éhes száj hamar boldogan elhallgat majd. Egyszerű alapanyagokból ...

Almakompót cukormentesen

Az almakompótot az év minden napján tudnánk enni, de a téli ünnepi időszakban kimondottan jól párosítható a sült kacsával, vagy más ünnepi ételekkel is. Ősszel készíthetjük ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...