A dizájn még mindig különleges, jellegzetes, és rendületlenül őrzi helyét minden idők leghíresebb üdítőital-csomagolásai között. A Coca-Cola egyedi kontúrpalackja 1915-ös megszületése óta emblematikus státuszt vívott ki magának, mint a felfrissülés és a boldogság egyik jelképe.
Máig hiteles innováció
A Coca-Cola kontúrpalackot azért alkották meg, hogy megkülönböztesse a márkát a másolatokkal szemben. A felkérés szerint a The Coca-Cola Company olyan egyedi formatervet várt, amely alapján az ember akkor is felismeri a Coca-Cola üveget, ha sötétben tapogatja azt, vagy ha éppen darabokban hever a földön. A ma is használt kontúrpalackot az Indiana-állambeli Terre Haute üveggyára, a The Root Glass Company alkotta meg. Érdekesség, hogy az üveggyárat a kakaóbab formája és körvonalai inspirálták. Az 1915-ben szabadalmazott palack amellett, hogy egyedi és azonnal felismerhető, a legelső olyan Coca-Cola által használt üvegpalack volt, amelynek nem egyenes a fala. Akkoriban ez különösen nagy innovációnak számított, hiszen korábban nem volt olyan üdítőitalpalack-gyártó gép, amellyel nagy mennyiségben elő lehetett volna állítani domború falú üveget.
A kontúrpalack összetéveszthetetlen íveivel és jellegzetes vonalvezetésével az egész világon ikonná vált, és inspirálóan hatott egy évszázad egyes meghatározó pillanataira a film, a társadalomtörténet, a dizájn és a képzőművészetek területén.
„A Coca-Cola kontúrpalack a tudományos, funkcionális formatervezés remekműve. Egyszerűbben fogalmazva úgy tudnám leírni a palackot, hogy az alaposan átgondolt, logikus, anyagtakarékos, és jól esik ránézni. Napjaink legtökéletesebb ‘folyadékcsomagolása’ és a csomagolástörténet egyik mérföldköve” – nyilatkozta anno a neves francia származású amerikai iparművész és formatervező, Raymond Loewy, aki jelentős szerepet játszott számos 20. századi klasszikus tárgy megtervezésében.
A kontúrüveg lényegében a Coca-Cola élvezetének tökéletes módja. Egy csomagolás, amely az elmúlt 100 esztendőben rendkívül személyes kapcsolatot épített ki fogyasztóival. A csókot. Hiszen mi is lehetne ennél személyesebb? Most pedig a Coca-Cola a kontúrpalack 100. születésnapja alkalmából különböző nézőpontokból mutatja meg ezt a csókot, ami oly sok ember számára része a boldogságnak.
„A Coca-Cola palack csókjai”
A Coca-Cola ezt a rendkívüli kapcsolatot a popkultúra olyan ikonjaival ünnepli reklámjaiban, mint például Marilyn Monroe és Elvis Presley, amint éppen „megcsókolja őket” a Coca-Cola kontúrpalack. Ezek a ma már klasszikusnak számító képek a Coca-Cola palacknak az adott kor filmjeiben, zenéjében és társadalomtörténetében játszott inspiráló szerepét emelik ki. Ez a csók az elmúlt 100 év során több generáció számára elérhető volt, és ma is „elcsattanhat” egyszerűen úgy, hogy iszunk az ikonikus palackból.
A Fox filmstúdió egy hatalmas meglepetéssel köszöntötte Marilynt a 26. születésnapján. Ekkor közölték vele ugyanis, hogy ő lesz a főszereplője a Szőkék előnyben (Gentlemen Prefer Blondes) című színházi darab filmadaptációjának. Abban az időben ez a mű már két éve óriási sikerrel futott a Broadway-n, így ez nagyszerű előrelépési lehetőséget jelentett a szőke szépség filmes karrierjében.
A régi idők nagyjainak – Marilyn Monroe és Elvis Presley – fotói mellett a kampányban résztvevő országok mai hírességek és zenei ikonok bevonásával építik tovább a „Kiss Happiness” elnevezésű kampányt, amely egyébként a Coca-Cola eddigi leghosszabb reklámkampánya lesz. Rekord ideig, körülbelül fél éven át fog tartani több mint 140 országban világszerte.