Az internetes jelenlét alapján a magyar vásárlók kedvence a Metro áruházlánc, a hazai boltok közül pedig a Coop a favorit. Az utolsó helyezett nem más, mint a Tesco és a CBA/Príma. A járvány hatására 2020-ban jóval többet beszéltünk az élelmiszerboltokról az online térben, és ez 2021-ben sem változott: tavaly 886 ezer alkalommal említettük a legnépszerűbb üzleteket.
Mi, felhasználók továbbra is a Lidl, Coop és Spar hármasról beszéltünk a legtöbbet.
– ez áll az Ynsight Research kutatásában, amely már harmadik évben készít felmérést arról, hogy milyen áruházláncokról és milyen kontextusban esik a legtöbb szó az interneten, hogy kiderüljön, melyik volt a magyarok kedvenc üzletlánca 2021-ben.
Míg a 2020-as évben a járványtól való félelem, a vásárlási láz visszaszorulása és az otthonmaradás fontossága voltak előtérben, addig az online jelenlétből az szűrhető le, hogy tavaly már türelmetlenebbek voltunk, hogy visszakapjuk normális életünket.
A Coop a magyar kedvenc
2021-ben a Metro bizonyult a netezők kedvenc üzletláncának, második helyre szorítva ezzel a tavalyi győztest, a Reált. A harmadik helyezett azonban továbbra is a Coop maradt, tehát ő a magyar győztes. Utóbbi megítélése a 2020-ban mért adatokhoz képest 0,36 ponttal javult, ehhez nagy mértékben hozzájárultak a Facebook-oldalán közzétett nyereményjátékok illetve nosztalgikus posztok.