A koronavírus-járvány a világhírű cégekre is hatással van. Míg például a Gucci szájmaszkokat, a Louis Vuitton vagy a MOL kézfertőtlenítőket gyárt, addig a McDonald's azzal próbálta enyhíteni a vírus lehetséges terjedését, hogy bezáratta több száz amerikai éttermét.
Van aki, tettekben, valaki pedig gesztusokban igyekszik jobbá tenni a jelenlegi helyzetet, az AUDI például szétválasztotta híres négykarikás logóját, ezzel szimbolizálva az egymástól való távolságot, amelyet sajnos most minden embernek be kellene tartania annak érdekében, hogy ne terjedjen tovább a koronavírus. A brazil McDonald's néhány nappal ezelőtt saját arany M-betűjét választotta szét hasonló célból, a jelképes gesztus azonban nem nyerte el mindenki tetszését.
Az amerikai elnökjelölt-aspiráns, Bernie Sanders a Twitteren kritizálta a Meki lépését azzal, hogy inkább élhetőbb béreket és fizetett betegszabadságot kéne biztosítani a dolgozóknak, ezután pedig mások is hangot adtak véleményüknek. Egyesek szerint nagyon szomorú, hogy egy világjárvány idején így próbálnak meg direkt feltűnést kelteni a nagy cégek (sok más márka, köztük például a Coca-Cola vagy a Chiquita hasonlóan hívta fel a figyelmet a társadalmi távolságtartás és az otthonmaradás fontosságára).
A Brazil McDonald's közösségi oldalairól azóta eltűnt a kettéválasztott arany betű, az Ad Age pedig hiába próbálta kideríteni a kampányt készítő ügynökségnél, miért vonták vissza reklámjukat, eddig nem érkezett válasz a kérdésre.
Ti mit gondoltok a kampányról? Valóban csak egy ügyes (vagy inkább ügyetlen) reklámfogás lenne, vagy az emberek értik félre a nagy cégek esetlegesen jó szándékát?
{SZAVAZAS}
Ezeket olvastad már?
Koronavírus: Drasztikus lépést tett a McDonald's a járvány megelőzése érdekében
Ideiglenesen bezárja amerikai éttermeit a McDonald's. A bezárás 14 ezer éttermet érint, mostantól csak a drive in ablakok lesznek nyitva.
NosaltyA Mekit és a Starbucksot is elérte a koronavírus
Számos gyorsétterem, kávézó és bolt esett áldozatául a világszerte pánikot keltő koronavírusnak. Amíg tart a járvány, biztosan kénytelenek zárva tartani.
Fenes GábrielZseniálisan osztja ki a pánikvásárlókat ez a 4 éves kislány
A kislány elég kritikus azokkal az emberekkel, akik felvásároltak a boltokban. Végre valaki megmondja nekik a tutit.
Liptai LillaEgy kézben is meg tudnád enni az egész menüdet a...
Az ausztrál McDonald's egy nagyon ismerős ábrán keresztül magyarázza el, hogyan lehet elfogyasztani egy egész menüt egyetlen kézzel. Csak egy a bökkenő...
Masszi- Rigó Csillavia Ad Age