Rangsorolta a boltláncok népszerűségét a Trade magazin. A 2018-as listához képest a legnépszerűbb boltlánc továbbra is a Tesco, a cég bruttó forgalma közel 3 százalékkal 740 milliárd forintra csökkent - derül ki a Napi.hu cikkéből.
A második helyen a Lidl végzett évi 685 milliárd forintos forgalommal, ezzel pedig átvette a dobogó második fokának helyét a Cooptól.
A 2019-es évről szóló új lista harmadik helyezettje a Spar lett, az üzletlánc 2018-ban is a harmadik helyet kapta meg. A Spar tavalyi bruttó forgalma a Trade magazin szerint 680 milliárd forintot tett ki, ez 10%-os emelkedésnek felel meg.
A
Napi.hu és a Trademagazin értesülései szerint éveken keresztül nem volt változás a dobogós helyek nevei között, 2019-ben viszont fordult a kocka, láthatóan a diszkontláncok javára.
,,Éveken keresztül nem volt változás a dobogón, egészen mostanáig. Azt, hogy jó ideje a diszkontok a piacbővülés fő nyertesei, 27-28 százalék körüli értékbeni piacrésszel, már régóta halljuk, de arra, hogy a dobogó 2. helyén végezzen 2019-ben egy diszkontlánc, nem sokan fogadtak volna"- nyilatkozta Hermann Zsuzsanna, a Trademagazin ügyvezető-főszerkesztője.
A
három dobogós üzletláncot sorrendben a Coop, a CBA és a Reál követi, az
Auchannak például csak a
hetedik helyen sikerült végeznie a tavalyi év jelentései alapján. A
nyolcadik helyen a Penny végzett, amely 11,8%-kal közel 327 milliárd forintra növelte bruttó forgalmát.
Akilencedik helyen pedig bruttó 300 milliárd forinttal az Aldi végzett.
A drogériák között a DM 8,4%-kal és bruttó 112 milliárd forintos forgalmával verte a riválisnak számító Rossmannt, melynek tavalyi 95,8 milliárdos bevétele 7,5%-os növekedésnek felel meg az azt megelőző évhez képest.
Ez is érdekelhet: