Meglepő dolgot tesztel a Lidl, amivel még gyorsabb lehet a bevásárlás

Új fizetési megoldást tesztel a Lidl, amit törzsvásárlói rendszerükhöz kapcsolnának. A vásárlók az adataikért cserébe plusz kedvezményeket kapnának.

Új fronton száll versenybe a Lidl, ezúttal nem az áruházláncokkal, hanem a Google-lel és az Apple-lel. A diszkontlánc Spanyolországban elkezdte tesztelni a saját mobilfizetési megoldását, a Lidl Payt - számol be a G7. A szolgáltatás nagyon hasonló lesz a Google vagy az Apple Payhez: egy applikációt kell letölteni, és az abban regisztrált bankkártyaadatok alapján az okostelefont a terminálhoz érintve lehet fizetni.

A saját applikáció a bolt számára nagyon előnyös lesz, mivel ha a vásárlók az alkalmazással fizetnek, akkor a kereskedők ma csak a vásárlási összeg0,15-0,2 százalékát fizetik a tranzakció kezelőjének. De az alkalmazás a vásárlók számára is előnyös lesz, mivel a fizetési lehetőséget egybeépítik a Lidl Plus nevű törzsvásárlói applikációval, amibe ha a vásárlók regisztrálnak, akkor különböző kedvezményeket kaphatnak.

Az azonban nem mellékes információ, hogy az alkalmazás használatával a Lidl hozzájut majd a felhasználók adataihoz, és a vásárlásaink alapján személyre szabott ajánlatokkal bombázhatnak majd.

A G7 emlékeztet, hogy korábban a 7-Eleven áruházlánc már próbálkozott hasonló fejlesztéssel Japánban, az azonban nagy bukás lett. A rendszert hackerek simán feltörték, és így érzékeny adatokhoz jutottak hozzá, aminek segítségével több mint 450 ezer eurót vontak le a felhasználóktól. Az ügy végén a 7-Eleven kénytelen volt fizetni azoknak a vásárlóknak, akiket a hackerek megloptak.

Ezeket olvastad már?

Címlapról ajánljuk

További cikkek