A megbetegedések megelőzésére hívja fel a figyelmet a Nébih

7 éves a Nébih legrégebbi szemléletformáló programjának a kampánya, mely az „Ételt csak okosan!” elnevezést viseli.

Idén ünnepli hetedik születésnapját a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) „Ételt csak okosan!” elnevezésű kampánya. A Nébih legrégebbi szemléletformáló programjának céljafelhívni a lakosság figyelmét arra a tényre, hogy tudatos odafigyeléssel megelőzhető az élelmiszer eredetű megbetegedések 70%-a. Ennek jegyében a kampány saját tudástáron és számos programon keresztül, változatos eszköztár bevetésével igyekszik megismertetni az élelmiszerbiztonság alapjait a hazai lakosság minden korosztályával. A mostani ünnepi alkalomból egész éves #hűtőkihívásra hívja az érdeklődőket az „Ételt csak okosan!” csapata.

via GIPHY

A Nébih mára sokrétűvé vált szemléletformáló kezdeményezései sorában az elsők közt indította el 2013-ban az „Ételt csak okosan!” kampányt. Az élelmiszerbiztonság és az élelmiszerhigiénia fontosságát hirdető akció a tudatos vásárláson túl az élelmiszerek helyes tárolását, az ételek megfelelő konyhatechnikai elkészítését, valamint az ételmaradékok ajánlott tárolási módját mutatja be a fogyasztóknak. A kampány üzenetei az egyre bővülő, korszerű és mindig megújuló információs eszköztárnak köszönhetően évről évre szélesebb közönséghez jutnak el. Az eteltcsakokosan.hu honlap naponta frissülő cikkeit, közkedvelt ételreceptjeit és interaktív játékait havonta immár több mint 20 ezren kísérik figyelemmel. Az oldalon 2016 óta funkcionáló „Receptor” nevű alkalmazás pedig az általa nyújtott élelmiszer-biztonsági tippek és tanácsok révén vált közkedveltté a felhasználók körében.

Az „Ételt csak okosan!” program legrégebbi és egyik legnépszerűbb eszköze a Konyhasziget magazin, ami az eltelt 7 évben 32 lapszámmal, összesen 9,9 millió példányban jelent meg. 2020-ban újabb 5 lapszám – összesen 1,5 millió példány – kiadását tervezi a hivatal. 2018 márciusában indult oktatási programunk nagy hangsúlyt fektet a közvetlen, személyes kommunikációra. A „Tiszta kézzel” elnevezésű rövid, játékos foglalkozások eddig 80 budapesti óvoda 7500 gyermekéhez jutottak el, a kapcsolódó kiadványt pedig 100 ezer példányban vehették át a kicsiket befogadó intézmények. Nevelő programjukat az ország egész területére szeretnénk kiterjeszteni.

A Nébih szemléletformáló eszköztára 2019-ben jó néhány innovatív ötlettel bővült. Ezek egyike a Budapest szívében található Minipolisz, ahol az „Ételt csak okosan!” által jegyzett élethű, méretarányos bevásárlóközpontban játszva ismerkedhetnek meg a 3-12 éves gyerekek a bolti termékekkel és higiéniával, valamint a bevásárlás helyes sorrendjével. A mini „installációvárosban”, beleértve a Nébih standjait is, csaknem 130 ezren fordulnak meg évente.

Hasonló népszerűségnek örvend a szintén tavaly életre hívott, oktató jellegű „Mese habbal, szülinappal” című mesekönyv, amely nyomtatott és letöltött formában összesen 8337 példányban jutott el a hazai 3-4. osztályosokhoz. Sőt, a már megszokott játékos feladatok, bemutatók, kiadványok mellett a Nébih – a hivatalok között egyedülálló módon – egy korszerű és innovatív eszközzel, a virtuális valóság (VR) segítségével is kommunikál a fiatalok felé.

Mindezek után egészen magától értetődő, hogy az „Ételt csak okosan!” csapata egy speciális születésnapi kihívással is készült az érdeklődők számára. A „#hűtőkihívás” mostantól egészen az év végéig fut a kampány 30 ezer követővel bíró Facebook-oldalán azzal a céllal, hogy a hűtőszekrények tudatosabb használatával a háztartásokban is elősegítse az élelmiszerbiztonság és az élelmiszerhigiénia fokozását.

Ezeket olvastad már?

Ezeket olvastad már?

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek