A gyerekek odavannak azokért a gyorséttermekben kapható menükért, melyekhez ajándék játék is jár. Bár ártatlannak tűnhet ez a marketingfogás, súlyos következményei is lehetnek. A ZME Science cikke szerint a játékok arra ösztönzik a gyerekeket, hogy a kelleténél több (egészségtelen) ételt vásároljanak, vagyis kérjenek a szüleiktől.
Egy, az Edith Cowan Egyetemen végzett kutatás szerint ezek a termékek jelentősen hozzájárulnak a gyermekkori elhízás súlyosbodásához. Mivel a gyermekek szeretnék megszerezni az ajándék játékot, ezért képesek nagy mennyiségű egészségtelen ételt fogyasztani.
Egy 21 anyát bevonó esettanulmányban a szülők azzal vádolják a gyorséttermi cégeket, hogy a játékokon keresztül igyekeznek erős kapcsolatot kialakítani a gyerekekkel, így vonzzák őket a vállalkozásukba. Azonban bármennyire is szeretjük ezeket az éttermeket hibáztatni, a szülők is ludasak. Végső soron ők azok, akik úgy döntenek, hogy elmennek ezekre a helyekre a gyerekeikkel, és egészségtelen termékeket vásárolnak
– írja a hvg.hu
Ez a húzás egyébként a McDonald’s-ot a világ egyik legnagyobb játékkereskedőjévé tette. Az éttermek jutányosabb áron kínálják ezeket a menüket, a játékok tényleges költségét visszaszedik az ételekben. Az ajándéknak köszönhetően a vásárlók több ételt vesznek, melynek egy részét vagy kidobják, vagy megeszik, és csak híznak tőle. Bár csak a probléma egy részét oldanák meg azzal, ha kiiktatnák a játékokat, mégis érdemes lehet megpróbálni.
Ezek a cikkek is érdekelhetnek: