"5 dollárét befizethetsz egy múzeumi vezetésre" - hangzott el egy férfi narrátor szájából abban a reklámszpotban, ami január elején került adásba a kanadai rádiókban. Ám hirtelen egy vidám női hang szakítja félbe a férfit. A hölgy, aki a reklámban a múzeumi tárlatvezetőt személyesíti meg, ezt mondta: "Egy darabig léteztek dínók, aztán már nem léteztek. (...) Ok, akkor az ajándékbolton keresztül menjenek ki!" Ezután a narrátor arra hívja fel a hallgatók figyelmét, hogy ennyi pénzért, 5 dollárért egy szendvicset, sült krumplit és üdítőt is kaphatnak a McDonald's-ban.
A "kedves" reklám tulajdonképpen azt tudatosította a hallgatókban, hogy minek kellene költeniük egy "értelmetlen", sőt, csak az ajándékboltra fókuszáló múzeumi látogatásra, amikor a Mekiben egy jó kis műkajakombót is kaphatnak ennyi pénzért. A szpot érthető módon nem nyerte el a British Columbia-iExploration Placemúzeum igazgatójának tetszését.Tracy Calogheros úgy gondolta, a reklám kifejezetten az ő intézményét célozta meg, mivel az Exploration Place-ben dinoszaurusz-fosszíliákat bemutató tárlat is van. Később kiderült, ez a feltételezés nem lehet helytálló, mert a reklámot egész Kanadában sugározták.
Ben Fast, a British Columbia múzeumait tömörítő egyesület képviselője szerint 20 tagjuk, és legalább 50 helyi egyesület és magánember is megkereste őket, mivel úgy érezték, a reklám sértő a kulturális intézményekre nézve. A McDonald's gyorsan reagált a kritikákra, és visszavonta a reklámot. Fast és Calogheros is értékelte ezt a gesztust.
Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?
Szeretnél személyesen Gordon Ramsay-től megtanulni főzni? Most itt a lehetőség!