Stratégiaváltást jelentett be a Lidl, aminek keretében fokozatosan növelni fogják üzleteikben a zöldségek és a növényi fehérjék arányát a húsfélékhez képest. A döntéssel elsősorban fiatalabb vásárlóiknak szeretnének kedvezni – számolt be a hírről a HVG.
Nincs második bolygónk, nincs más választásunk
– indokolta a döntést a Lidl vezetősége. Szerintük a Föld csak úgy képes élelemmel ellátni a növekvő lakosságot, ha csökkentjük az elfogyasztott hús mennyiségét.
Reményeik szerint döntésük különösen népszerű lesz azon fiatalok köreiben, akik fogékonyabbak az éghajlatváltozással kapcsolatos problémákra. Ezenfelül véleményük szerint azoknak is hasznos lehet a megújult termékkínálat, akik kevesebb állati eredetű terméket szeretnének majd fogyasztani.
A húsfélék háttérbe szorítása mellett tematikus heteket rendeznek majd, ahol főleg a vegetáriánus és vegán élelmiszereken lesz a hangsúly.
A növényi termékek arányát fenntarthatósági jelentésben közli majd a Lidl, ezt várhatóan még idén nyilvánosságra hozzák. Terveik szerint 2025-ig pedig fokozatosan csökkentik a húskínálatot. Azt egyelőre még nem lehet tudni pontosan, hogy hazai üzleteikben mikor lép életbe a modellváltás.
Hírek, érdekességek, újdonságok: