2025-ig a termékek só- és cukortartalmának 20 százalékos csökkentését tűzte ki célul a Lidl még 2019-ben. A stratégia azóta egyre jobb számokat hoz: eddig cukorból 532,1 tonnával, sóból pedig 42 tonnával kevesebbet használnak. A Lidl programja a vásárlók egészségének megőrzését célozza, ugyanis a túlzott cukor- és sófogyasztás komoly problémákhoz vezethet.
Túlzott fogyasztás
Az optimalizálási program azért jött létre, mert a felmérési adatok alapján a magyar lakosság só- és cukorfogyasztása aggasztó képet mutat. A férfiak az ajánlott napi sómennyiség háromszorosát, a nők pedig kétszeresét viszik be.
Mindkét alapanyag túlfogyasztása komoly egészségügyi problémákat okoz: a cukor mértéktelen bevitelének könnyen elhízás és túlsúly lehet a következménye.
Ezen jelenségek miatt döntött amellett az áruházlánc, hogy 2025-re 20 százalékkal kevesebb cukor és só lesz majd saját márkás termékeikben.
Egyre kevesebb cukor
A magyar emberek egészségének támogatása vállalatunk stratégiájának egyik alappillére. Termékfejlesztéseink során 2019-től már 532,1 tonna cukorral és 42 tonna sóval kevesebbet használtunk fel az ízélmény befolyásolása nélkül, mellyel hozzájárultunk vásárlóink egészségének megőrzéséhez
- értékelte a stratégiát Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
2019-ben a só mennyiségét már 18 tonnával csökkentették, ez mostanra 24-re nőtt, a felhasznált cukor mennyisége is kevesebb lett 2021-re (az optimalizálás mértéke elérte a 335,8 tonnát).
Az érintett termékek elsősorban saját márkásak, a konkrét áruk listája október 14-től fel lesz tüntetve az aktuális akciós újságban és az áruház honlapján is.
A Lidl ezen kívül más területeken is tesz a vásárlók egészségéért: törekednek arra, hogy több természetes összetevő legyen termékeikben, miközben próbálják csökkenteni a tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok és színezékek felhasznált mennyiségét is.
Hírek, érdekességek a nagyvilágból: