Ezért kapott óriási büntetést a magyar Lidl is

Az Aldi Magyarország után a Lidl magyarországi vállalata is kénytelen büntetést fizetni, amiért nem megfelelően jártak el az élelmiszerárstopot érintően.

Több mint fél éve vezette be egyes élelmiszerekre a hatósági árat a magyar kormány. A fogyasztóvédelem az elmúlt hónapokban fokozott szigorral ellenőrzi, jól járnak-e el a boltok az ársapkás termékeket illetően. Míg nemrég az Aldi kapott egymillió forintos bírságot azért, mert februárban az egyik pécsi bolt az engedélyezett hatósági árnál 10 forinttal drágábban árulta a cukrot, addig most a Lidl is több milliós büntetést kell, hogy fizessen.

Többmilliós bírságot kapott a Lidl

Az üzletlánc esetében többször előfordult, hogy visszafogta kínálatát a hatósági áras termékekből. Ahogy azt a Világgazdaság írja, eddig legalább négy esetben követett el a Lidl Magyarország Bt. jogsértést a hatósági áras termékek értékesítése kapcsán, amiért a hatóságok eddig megközelítőleg 4 millió forintra bírságolták a kiskereskedelmi láncot.

Nem a hatósági ár betartásával, hanem az ársapkás termékek mennyiségével volt több esetben is probléma, több bolt ugyanis kisebb készletet tartott, mint amennyi kötelező lett volna.

Egy márciusban történt eset szerint az üzletlánc Barcson található boltjában nem volt készlet a BL 55-ös búzafinomlisztből. A hatósági áras termékekről szóló kormányrendelet szerint a hatósági árak betartása mellett minden kereskedőnek legalább akkora készlettel kell rendelkeznie az ársapkás termékeket illetően, mint amekkora a 2021-es évi átlagos napi mennyiség volt.

Hasonló precedens történt Siófokon is még áprilisban, ráadásul kétszer is, a bolt ugyanis vagy kifogyott a termékből, vagy mindössze négy kilogrammot árult annak ellenére, hogy az érintett termék 2021. évi átlagos napi mennyisége vasárnap 291, hétfőn 385, az ellenőrzés napján, kedden pedig 300 kilogramm volt. A Világgazdaság cikke szerint a legnagyobb fogás a Fejér Megyei Kormányhivatalé volt, amely február 3-án folytatott le a székesfehérvári Lidl boltjában hatósági ellenőrzést, és gyakorlatilag semmit nem talált rendben a hatósági áras termékek körében. A hivatalos szerv ebben az esetben 1,8 millió forintra büntette a céget.

Ahogy az a Lidl reakciójából kiderült, máshogy számolt a kereskedő, és máshogy a hatóság. A lánc azzal érvelt, hogy a mennyiség számításánál az országos átlagértéket úgy kalkulálták ki, hogy egyedileg minden boltjukra lebontva számolták ki a 2021. évi adatok alapján. Így szerintük összességében teljesül a jogszabály által a kiskereskedőre előírt átlag szerinti mennyiség biztosítása, és minden boltban garantáltan rendelkezésre fog állni a szükséges mennyiség, amihez az adott bolt vásárlóközönsége hozzászokott.

Mi értelme lenne Siófokon annyi húst kitenni a pultba most, mint egy forgalmas budapesti boltban? – tették fel a kérdést a hatóságnak. A hatóság szerint azonban az adott napra vonatkozó átlagot kell a polcokra kihelyezni, nem pedig egyedileg kalkulálva.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk