Elmaradhatnak idén a leárazások a plázákban?

Kérdőjelekkel teli jövő vár a legtöbb ruházati vállalkozásra. A mélyülő gazdasági válság miatt a kereskedők kénytelenek az árakat emelni, persze ezt nem tehetik meg a végletekig. Hol van a lélektani határ, és mi lesz az idei leárazásokkal?

Nem biztos, hogy megtartják a ruhaboltok a szokásos leárazásaikat idén, ugyanis nehezen tartanak lépést a folyamatos drágulással. A ruházati kiskereskedelem szereplői csak óvatosan mernek árat emelni, mert egy bizonyos szint felett félő, hogy az áru a polcokon marad. Hogy mi vár ránk a jövőben, az egyelőre kétséges, mindenesetre a ruhaboltok jelenlegi helyzete nem túl fényes.

Elmaradhatnak idén a leárazások a plázákban

Folyamatosan emelkedő költségek

Már a koronavírus-járvány kezdetekor látni lehetett, hogy komoly drágulás következik majd a ruhaiparban, azonban a legborúlátóbb forgatókönyvek jóslatain is túl vagyunk már. Az áremelkedésnek több forrása is van:

  • durva dráguláson mentek keresztül az alapanyagok (pl. pamut)
  • a szállítási díjak megsokszorozódtak
  • az ázsiai lezárások miatt fennakadások jelentkeztek az ellátásban
  • a gyengülő forint sem segít a helyzeten
  • a plázákban pedig egyre emelkedtek a boltok bérleti díjai és energiaköltségei

Mennyit lehet emelni az áron?

A fenti tényezők tehát mind az árak emelését indokolják, persze ezt nem lehet akárhogy megtenni. Ha nagyon hirtelen az emelés, az visszaveti a vásárlói kedvet, hiszen túl feltűnő változást jelent.

Ezért a legtöbb áruház 10%-os áremeléssel próbálkozik egy évben: ezt a legtöbb vásárló még lenyeli.

De nemcsak az emelés aránya, hanem maga az új ár is fontos: ha a termékek átlépnek egy lélektani határt, akkor valószínű, hogy senki nem fogja őket megvenni, és a boltokban maradnak. Egyes termékeknél ezek az árak így alakulnak:

  • egy póló lélektani ára 10.000 forint,
  • egy pulóveré 20.000 forint,
  • a farmernadrágoké pedig szintén 20.000 forint.
Az áremelkedésnek több forrása is van

A leárazások sorsa

Ha tehát emelni kell, de ezt nem lehet a végtelenségig megtenni, akkor más módon kénytelenek megvédeni az üzletek a profitjukat. Ennek az egyik lehetséges módja az lesz, hogy nem, vagy nem az eddig ismert formában tartják meg a szokásos leárazásokat, akciókat.

Kevesebb termék kerül majd be a leárazásokba, kisebb lesz az akciók mértéke (30-50% helyett csak 20%), vagy valamilyen feltételhez lesz kötve a vásárlás (több akciós termék együttes vásárlása).

Forrásunk volt.


Hírek, újdonságok, érdekességek:

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...