Egy külföldi út sok céllal megvalósulhat, azonban egyre többen nem turisztikai, hanem vásárlási céllal látogatnak meg egyes országokat – legalábbis ez derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból. Itt ugyanis kiolvasható, hogy a második negyedévben egyrészt nőtt a külföldi utak száma a tavalyi évhez képest (az egynapos utak esetében 4%-os, míg a többnaposaknál 6,8%-os emelkedés látható), másrészt a külföldön elköltött pénz mennyisége is nagyot ugrott.
Egynapos utakon 86,2 milliárd forintot költöttek el a magyar utazók (tavalyhoz képest 15%-os emelkedés), a többnapos utazások során 336,1 milliárd forint maradt külföldön (28%-os növekedés).
A vásárlási céllal utazók fejenként 45,5 ezer forintot költöttek egynapos utakon, a míg ha több napra mentek, ez az összeg 191 ezerre ugrott. Felmerülhet a kérdés, hogy milyen termékek lehetnek azok, amelyekre ennyit költenek külföldön a magyarok, a válasz azonban nem túl egyértelmű.
Az egyik legnagyobb külföldre hajtó erő az egyes országok kedvezőbb forgalmiadó-helyzete: ez több terméket is érint, ezek miatt egyeseknek megéri akár külföldre is utazni. Eddig az évben 4,2 milliárd forint értékben hoztak haza magukkal a több napra utazók tartós és értékes fogyasztási cikkeket. Az egynapos utak esetében ez az össze 11,8 milliárd forint.
Hírek, érdekességek, újdonságok: