Egy vezető kínai fogyasztóvédelmi csoport néhány nappal ezelőtt szólította fel a lakosságot, hogy bojkottálja a Yum China nevű vállalat által üzemeltetett KFC-éttermeket azok aktuális promóciói miatt, melyek vásárlási őrületbe kergetik a fogyasztókat, és élelmiszerpazarlást eredményeznek – derül ki a Reuters híréből.
Az amerikai gyorsétteremlánc 35 évvel ezelőtt nyitotta meg első KFC-éttermét az országban, ennek alkalmából pedig egy helyi játékgyártó céggel együtt idén januárban vezette be új promócióját, melynek keretében limitált kiadású játékbabákat, úgynevezett Dimoo-babákat kezdett el árusítani. A játékot eredetileg gyártó Pop Mart nevű cég arról híres, hogy úgynevezett mystery box-okat árusít, vagyis olyan csomagokat, melyeknek tartalmát a vásárló csak a megvásárlás után látja meg. Az étterem ezeket a játékokat dobta piacra:
A limitált kiadású játékokra a fogyasztók azonnal lecsaptak, sokan csak azért vásárolták meg a menüt, hogy az ahhoz járó játékfigurára szert tegyenek. Volt olyan vásárló, aki az elmúlt napokban 10 494 jüant, vagyis több mint 518 ezer forintot költött el az étteremben csak azért, hogy megszerezze a játékokat.
A kínai kormány által működtetett helyi fogyasztóvédelmi hatóság szerint az étterem akciója óriási élelmiszerpazarláshoz vezet, Kína pedig nem viccel, ha ételről van szó: az ország kormánya 2021-ben nagyszabású kampányt indított az élelmiszer-pazarlás ellen, 2021-ben pedig szigorú szabályozást vezettek be, mely szerint bírsággal büntethetőek a túl nagy adagokat kínáló éttermek.
Míg a kormány a fogyasztók figyelmét is arra hívja fel, hogy csak annyi ételt vegyenek, amennyit meg is esznek, addig az influencereknek az is meg lett tiltva, hogy olyan videókat tegyenek közzé, melyben túl sokat esznek (egy időben egész világot bejáró trend volt a binge eating, vagyis a zabálós videók készítése).
Forrásunk volt.; Címlap: Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Ezeket is olvasd el!