A HEINEKEN Hungária idén májusban indította el műanyagpohármentes mozgalmát. Egy hónapon át, négy vendéglátóhelyen kínálták lebomló, növényi alapú, úgynevezett PLA poharakban a cég söreit. A kampányt reprezentatív omnibusz kutatás előzte meg, amely a vendéglátóhelyeken, májusban elvégezett kérdőíves felméréssel egészült ki. A kedvező visszajelzések arról győzték meg a sörgyártó vezetését, hogy érdemes folytatni a kezdeményezést.
A környezetbarát csomagolást szinte mindenki pártolja...
Kutatásban nagyon ritka, hogy egy kérdésre szinte minden megkérdezett ugyanazt válaszolja. Mégis ez történt a környezetbarát csomagolásokhoz való viszonyunkat firtató felmérésében.
A megkérdezettek 93 százaléka ugyanis a lebomló csomagolásokat preferálja a műanyagokkal szemben.
Százból alig négy embert hagy hidegen a kérdés. Hasonlóan sokan (98 százalék) vannak azok, akik fontosnak tartják, hogy kevesebb legyen a hulladék, ráadásul településtől és iskolai végzettségtől függetlenül.
A reprezentatív kutatás eredményeit a lebomló poharak májusi tesztje is visszaigazolta: a vendéglátóhelyeken megkérdezettek 79 százalékának számított, hogy nem sima műanyagból, hanem környezetbarát pohárból ihatta a sörét.
...készek vagyunk fizetni is érte – de csak módjával
Bár mi magyarok híresen árérzékenyek vagyunk, úgy tűnik, a környezetbarát megoldásokért mégis akár többet is fizetnénk. Legalábbis a reprezentatív kutatás szerint a megkérdezettek 70 százaléka adna ki több pénzt, hogy egy terméket környezetbarát, lebomló csomagolásban vegyen meg. Alig 22 százalék azok aránya, akik erre nem hajlandók.
A vendéglátóhelyeken végzett májusi kérdőíves felmérés arra is kitért, mennyit áldoznának a fogyasztók a lebomló poharakért. Amellett, hogy az elsöprő többség, 90 százalék tényleg kész lenne a zsebébe nyúlni, a legtöbben – a válaszadók közel fele – 50 forintban húzta meg az áldozatvállalás határát, ami többségük szerint akár betétdíjként is elfogadható lenne. A válaszadók 27 százaléka ugyanakkor 100 forintot sem sajnálna a környezetbarát pohárért.
A HEINEKEN-t az is érdekelte, vajon csökkenti-e a sörfogyasztás élvezeti értékét a lebomló pohár. A kérdőívek alapján kijelenthető, hogy nem: a többségnek fel sem tűnt, hogy nem műanyagban szolgálták fel a sörét.
Ezeket olvastad már?
Itt az év egyik legjobb kezdeményezése
Négy vendéglátóhelyen indul, de futótűzként terjesztené tovább a Heineken Hungária a „műanyagpohár mentes május” mozgalmát.
NosaltyKitiltja az egyszer használatos műanyagot az Ikea
Felveszi a kesztyűt a műanyag ellen az Ikea - pár éven belül kitiltja boltjaiból az egyszer használatos műanyag termékeket és éttermi eszközöket.
NosaltyVégre: betiltják a műanyag szívószálakat Nagy-Britanniában
Régóta mondjuk, végre elindult a folyamat: Nagy-Britanniában már jövőre betilthatják a teljesen felesleges és súlyosan környezetszennyező műanyag szívószálak használatát.
Brecz JuditItt a nyár legforróbb slágere Icukától
A "Csing! Csing!" dallam ezután mindenki fejében ott cseng majd.
Nosalty