Elegük van a vevőknek, követelik vissza a hús-vér kasszásokat

Úgy tűnik, míg sok helyen egyértelműen növekszik, van, ahol vevői kérésre (!) csökken az önkiszolgáló kasszák száma az áruházakban. De miért?

28 egységéből 26-ban visszavezeti a "sima" kasszákat a Booths észak-angol szupermarketlánc, mert a vevők panaszodnak az önkiszolgáló kasszákra.

Elegük van a vevőknek, követelik vissza a hús-vér kasszásokat

A Booths az első élelmiszerlánc az Egyesült Királyságban, ahol a nemzetközi trendekkel szemben pont hogy csökken az önkiszolgáló kasszák száma, és nem növekszik.

Úgy véljük, hogy kasszás kollegáink sokkal kellemesebb vásárlói élményt nyújtanak, ezért úgy döntöttünk, legtöbb egységünkben kivonjuk a forgalomból az önkiszolgáló pénztárakat.

- nyilatkozta a cég vezetősége.

De mi a baj az önkiszolgáló kasszákkal?

Hozzátette, hogy vevőik rendszeresen panaszkodtak rá, hogy az önkiszolgáló opció sokszor lassú, megbízhatatlan, és túlzottan rideg, személytelen, valamint hogy hiányolják az emberi kommunikáció lehetőségét.

Szintén gyakori panasz, hogy a gyümölcsök/zöldségek mérésekor a vevők nem mindig tudják, pontosan milyen fajta almát, paradicsomot stb. vásároltak, sokuk pedig nehézkesnek véli, hogy a szeszes italoknál minden alkalommal oda kell hívni egy alkalmazottat, hogy ellenőrizze, elmúltunk-e 18 évesek.

Sok vevő szereti, hogy válthat pár szót a kasszással

Az önkiszolgáló kasszák ötlete egyébként az ATM automatákkal kezdődött a '60-as években, melyek nyomán a "rendes" kasszás fizetés helyett sorra jelentek meg a gépek az áruházakban, mára pedig teljesen kezdik kiszorítani az emberi munkaerőt.

Ti mit gondoltok? Az automaták térhódítása minden szektorban megállíthatatlan, és a hús-vér munkaerő teljes eltűnése felé tartunk? Vagy épp ellenkezőleg, az emberi szó szükségessége egy olyan tényező, melyet a vevők mindig igényelni fognak?

Forrásunk volt.


Még több a vásárlásról:

Címlapról ajánljuk