Természetesen a karácsonyi bevásárlásra is hatással lesz a rossz gazdasági helyzet, és az üzletláncok is eszerint készülnek: derült ki az MTI körképéből. A legtöbb boltban már most lehet érezni, hogy a vásárlók óvatosabban, megfontoltabban költenek, és inkább az akciós, sajátmárkás termékeket keresik. Ezek a tendenciák várhatóan megmaradnak majd akkor is, ha ténylegesen beindul a karácsonyi bevásárlás főszezonja decemberben.
A Tesco üzleteiben jelenleg átlagosan 6100 forint értékben vásárolnak az emberek, és míg ez az összeg az elmúlt időszakhoz képest 15%-os emelkedést mutat, amellett a kosarakba kevesebb termék kerül.
A Penny boltjaiba sűrűbben járnak vásárolni az emberek, azonban alkalmanként kevesebb dolgot visznek haza.
Hasonló a helyzet az Auchannál: az üzletlánc arról számolt be, hogy átrendeződés történt a keresett termékek sorrendjében. Jelenleg az ársapkás élelmiszerek húzzák valamelyest az eladásokat.
A Spar jelentése alapján észrevehető, hogy a vásárlók a közepes árkategóriából egyre inkább aaz alacsony árkategóriába lépnek át. Az ételintoleranciákkal kapcsolatos, mentes termékek eladása nem csökkent, ezen kívül minden más kategóriáé valamilyen szinten visszaesett.
Összességében minden üzletlánc esetében elmondható, hogy a vásárlók inkább a sajátmárkás és akciós termékeket keresik, illetve aktívabban vesznek részt a hűségprogramokban is.
Hírek, érdekességek, újdonságok: