A jó magyar boroknak jár a szép címke - Szubjektív válogatásunk következik

Úgy tartja a mondás, a "jó bornak nem kell cégér", de vannak, akik vitatkoznak ezzel. Válogatásunk következik a piaci forgalomban kapható magyar borok szép címkéiből. 

HEGYEINK / Skizo Borház

fotó: Zoltai András

A Balaton-felvidéken található Skizo Borház egy fiatal pár közös vállalkozása. A borház szokatlan nevét onnan kapta, hogy a tulajdonosok jó darabig párhuzamosan dolgoztak saját borászatuk felfuttatásán és egy nagyobb borászati cégnél. Látványos, színes címkékkel vezették be boraikat, éppen azért, hogy azok sokféleségét és könnyedségét hangsúlyozzák. A sikeres kezdet után bemutatták prémium terméküket, a Hegyeink sorozatot. A Laki Eszter által tervezett, a hetvenes évek képi világát is megidéző címkéken a Balaton-felvidék vulkanikus hegyei és maga a Balaton a főszereplő.

MERLOT ROZÉ /Dúzsi Tamás

Dúzsi Tamás szekszárdi családi pincészete a nagy gonddal elkészített rozékról híres. A 2015-ös Merlot Rozé címkéjének tervezői, Koroknai Kira és Hidvégi Anna, azt a figyelmes gondosságot kívánták a finoman nőies címkén megjeleníteni, amit a borászatban tapasztaltak. A bor kézzel szedett szőlőből készült: a címke pöttyei az így leszedett szőlőszemekre utalnak. A kiegészítő tájékoztatófüzeten megjelenik egy szép, egyszerű grafikán maga a szőlőszedő kéz is. A címkét visszafogott, elegáns, köralakba rendezett tipográfiai kompozíció teszi teljessé. A címketerv a 2016-os Cégér a jó bornak! alkotói pályázat közönségdíját is hazavihette.

Pannonhalmi Apátsági Pincészet

A sok évszázados múltra visszatekintő pannonhalmi szőlészet legkorszerűbb boroscímkéi is állandóságot és megbízhatóságot sugároznak. A finoman asszimetrikus elrendezés és a sans serif (talpnélküli) betűk használata teszi maivá a címkéket. Az 1900-as évek fordulóján 100 hektárnyi szőlővel rendelkezett az apátság Pannonhalmán, de Somlón és Tokaj-Hegyalján is voltak birtokai. Az államosítás szegényesebb éveit követően új, modern, a győri CZITA Építészeti Iroda által tervezett épületet kapott a Pannonhalmi Apátsági Pincészet. A termeléstGál Tibor nemzetközi hírű egri borász segítségével indították el.

Etyeki Kúria Borászat

A viszonylag fiatal, 1996-ban alapított Etyeki Kúria Borászat egy 150 éves sváb pince fölött rendezte be bortermelő üzemét és borkóstoló helyiségét. A pincészetnek az alcsútdobozi telepítésekkel együtt 27 hektárnyi szőlője van. Az Etyek – Budai borvidéken itt kezdtek el először Pinot Noirt termelni. Az ebből készült borok nemzetközi elismerést is hoztak a pincészetnek. A modern, letisztult boroscímkék a helyi sváb népi kultúra keresztszemes hímzéseit idézik.

Bognár Borbirtok

fotó: Eszter Sarah

A Bognár Borbirtok friss, reduktív technológiával készült boraihoz Kiss Miklós tervezett címkét. Az ő kezét dicséri a borászat teljes arculata is. "Egy könnyű Irsai, egy laza rosé, egy felfedeznivaló fehér cuvée és egy komoly tag, a furmint" - így jellemzi a borászat saját, könnyed borkollekcióját. Kiss Miklós fiatalos, látványos, tipografikus címkét tervezett a borokhoz, mindegyikhez egy-egy harsány, erős színt társítva. A Bognár testvéreknek Magyarország több régiójában is van szőlője.

fotó: Eszter Sarah

Szekszárdi Borvidék arculata

Nagy Dániel és Lakosi Krisztián nyerte meg az ArtHungry és a Szekszárdi Borvidék által közösen kiírt nyílt pályázatot, amelyen a bortermelő terület teljes arculatának megújítását kellett megvalósítani. A tervezőpáros úgy érezte, a címer megfelelő motívum egy geográfiai egység reprezentálására, de mivel Szekszárd címere nem nyerte el maradéktalanul a tetszésüket, saját verziót dolgoztak ki, amely a dombos vidék dűlőit idézi. A tervezők szerint nagyobb kihívás egy teljes borvidék grafikai arculatát megtervezni, mint egy borászatét, mert kisebb a mozgástér - nyilatkozták a Phenomenon magazinnak.

DQ / Dávid Borház Egerszalók

Az egerszalóki Dávid Borház pincéi a jellegzetes Öreg-hegy kivájásával jöttek létre. Balla Csönge tervezőgrafikus ezt az érdekes jelenséget kívánta érzékeltetni a DQ cuvée címkéjén. Végül a Borház pincéjének három folyosóját három perforált, aranyozott csíkkal érzékeltette. A csíkok feltépésével a bor vásárlója információkhoz juthat a borról, és maga is felidézheti a pincék kivájásának eseményét. Az interaktív címke a 2014-es Cégért a jó bornak! alkotói pályázat győztese volt.

Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?

Három fiatal szakács, egy bérlakás konyhája és a fine dining - a Séfodúban jártunk

Legújabb receptek

Dubaji csoki

A dubaji csoki most óriási őrület, úgyhogy muszáj volt kipróbálnunk, hogy valóban felér e a hírnevéhez.

Egyszerű francia hagymaleves

Csak a franciák olyan ügyesek és leleményesek, hogy az egyszerű vöröshagymából ízes, karakteres és komfortos levest tudjanak varázsolni. Szerencsére, az alábbi recept birtokában, ...

Céklaravioli

Hideg előétel céklából nagyszerű ricottás-parmezános-citromhéjas töltelékkel, pont olyan, mint a legjobb olasz ravioli, csak még színesebb, ízletesebb. Nagyszerű lisztmentes ünnepi ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...