Pár órája mi is beszámoltunk róla, mekkora botrány kerekedett abból, hogy a Lidl csupán 99 forintos kilónkénti áron adja el a minőséginek hirdetett magyar dinnyét. Az üzletláncot a NemzetiAgrárgazdasági Kamara (NAK) azzal vádolta meg, hogy ezzel a rendkívül alacsony árral nem lehet minőségi magyar dinnyét árulni, valamint hogy a túl alacsony árbesorolás a fogyasztókat és a termelőket is megkárosítja.
A Menedzsment Fórum megkereste a Lidlt, aki így válaszolt az agrárkamara felszólítására, miszerint a Lidl-nekbe kell fejeznie a dinnyetermelést veszélyeztető árletörő akcióját, és eleget kell tennie a tisztességes piaci magatartás és gyakorlat jogszabályban meghatározott követelményeinek.
Az alábbi választ adták:
,,A Lidl Magyarország a dinnyeeladást tekintve is a vásárlói igények maximális kiszolgálására törekszik, ezzel együtt stratégiai döntése, hogy kiemelt hangsúlyt helyez a magyar beszállítók, így a magyar dinnyetermelők támogatására, ezzel is segítve a hazai dinnyeágazat helyzetét.
A Lidl Magyarország hosszútávú stratégiai együttműködést alakított ki minden magyar beszállító partnerével, akiknek külpiacokon is lehetőséget biztosít termékeik értékesítésére. Az áruházlánc a dinnyeszezonban 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, célja immáron hetedik éve ugyanaz kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt.
Az elmúlt napokban a Lidl minden dinnyebeszállító partnere arra kérte az áruházláncot, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtson támogatást, melyhez az akciós és az exporttevékenységet egyaránt támogató átadási áraikat ajánlották fel. A Lidl Magyarország ez alapján csökkentette a görögdinnye kilogrammonkénti árát 99 forintra, melynek köszönhetően a vállalat beszállító partnerei nagyobb mennyiségben tudtak dinnyét értékesíteni más Lidl országok részére is.
A Lidl Magyarország és a Nemzeti Agrárkamara célja közös abban, hogy kiváló minőségű, megfelelő mennyiségű magyar görögdinnye kerüljön hosszútávon a hazai és külföldi áruházakba, így a vásárlók asztalára. Ennek feltétele a korrekt, a fejlődést biztosító megállapodások megkötése a termelőkkel és kereskedőkkel egyaránt, mert ez szolgálja a vásárlók érdekét is. A Lidl Magyarország szeretné kiemelni, hogy átérzi és vállalja az ebben való felelősségét".
EZ IS ÉRDEKES:
via mfor.hu , nosalty