Itt a Lidl válasza, miért csak 99 forint náluk a dinnye

"A Lidl Magyarország által a magyar dinnyeszezon közepén meghirdetett árletörő akció kárt okoz a magyar dinnyetermelőknek" - írta a NAK augusztus 7-én. 

Pár órája mi is beszámoltunk róla, mekkora botrány kerekedett abból, hogy a Lidl csupán 99 forintos kilónkénti áron adja el a minőséginek hirdetett magyar dinnyét. Az üzletláncot a NemzetiAgrárgazdasági Kamara (NAK) azzal vádolta meg, hogy ezzel a rendkívül alacsony árral nem lehet minőségi magyar dinnyét árulni, valamint hogy a túl alacsony árbesorolás a fogyasztókat és a termelőket is megkárosítja.

A Menedzsment Fórum megkereste a Lidlt, aki így válaszolt az agrárkamara felszólítására, miszerint a Lidl-nekbe kell fejeznie a dinnyetermelést veszélyeztető árletörő akcióját, és eleget kell tennie a tisztességes piaci magatartás és gyakorlat jogszabályban meghatározott követelményeinek.

Az alábbi választ adták:

,,A Lidl Magyarország a dinnyeeladást tekintve is a vásárlói igények maximális kiszolgálására törekszik, ezzel együtt stratégiai döntése, hogy kiemelt hangsúlyt helyez a magyar beszállítók, így a magyar dinnyetermelők támogatására, ezzel is segítve a hazai dinnyeágazat helyzetét.
A Lidl Magyarország hosszútávú stratégiai együttműködést alakított ki minden magyar beszállító partnerével, akiknek külpiacokon is lehetőséget biztosít termékeik értékesítésére. Az áruházlánc a dinnyeszezonban 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, célja immáron hetedik éve ugyanaz kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt.
Az elmúlt napokban a Lidl minden dinnyebeszállító partnere arra kérte az áruházláncot, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtson támogatást, melyhez az akciós és az exporttevékenységet egyaránt támogató átadási áraikat ajánlották fel. A Lidl Magyarország ez alapján csökkentette a görögdinnye kilogrammonkénti árát 99 forintra, melynek köszönhetően a vállalat beszállító partnerei nagyobb mennyiségben tudtak dinnyét értékesíteni más Lidl országok részére is.
A Lidl Magyarország és a Nemzeti Agrárkamara célja közös abban, hogy kiváló minőségű, megfelelő mennyiségű magyar görögdinnye kerüljön hosszútávon a hazai és külföldi áruházakba, így a vásárlók asztalára. Ennek feltétele a korrekt, a fejlődést biztosító megállapodások megkötése a termelőkkel és kereskedőkkel egyaránt, mert ez szolgálja a vásárlók érdekét is. A Lidl Magyarország szeretné kiemelni, hogy átérzi és vállalja az ebben való felelősségét".

EZ IS ÉRDEKES:

via mfor.hu , nosalty

Hirdetés

Támogatott tartalom

Mirage étterem – Ahol a fővárosi minőség a vidékkel találkozik

A két éve felújításon átesett Mirage egy stílusos, mégis kellemes hangulatú étterem, a környék egyik legkiemelkedőbb vendéglátóhelye. A fürdőkomplexum vonzásában elhelyezkedő Mirage a Hotel Délibáb szálloda éttermeként nagyszabású célt tűzött ki maga elé: amellett, hogy ők a régió egyetlen széles választékú steak house-a, leendő degusztációs menüjükkel a fine dining iránt érdeklődő réteget is szeretnék magukhoz vonzani. Mint mondták, ez a 10 fogásos menü és a marhahúsuk az, ami valóban tükrözi azt a minőséget, amit ők képviselni akarnak a környéken és a hazai gasztronómiában egyaránt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek