Az Izlandi Művészeti Akadémiavégzős diákjai végigkövették egy ecuadori banánszállítmány útját a hideg, északi szigetre. Az volt a céljuk, hogy bemutassák, milyen bonyolult logisztikai folyamat során jut el a nyugati üzletekbe egy-egy egzotikus termék.
Areykjavíki DesignMarch rendezvényen nyilvánosságra hozott projekt arra próbált rámutatni, hogy a vevők igazából csak azt tudhatják meg az egyes messziről jött termények kapcsán, honnan származnak. Azt, milyen úton kerültek a sarki bolt polcára, már nem.
Az alkotók azt gondolják, a vásárlókban alapvetően semmi sem tudatosítja azt, hogy milyen bonyolult globális logisztikai folyamatok, több ezer kilométernyi utazás után érkezik meg az áru a boltokba.
Nem gondolunk bele, mennyi időt tölt el teherhajókon, kamionok rakterében és vasúti vagonokban egy-egy távolról jött finomság.
Az izlandi tanulók által követett banánszállítmány egyik tagja élethű ecuadori útlevelet kapott, amiben nem csak fajtája, "személyi száma", görbülete, szüretelésének dátuma szerepel, hanem azon országok "vámpecsétje" is, ahol megfordult ez a gyümölcs. Így kiderült, a banán megjárta Panamát, Portugáliát és Rotterdamot is.