A koronavírus okozta válság következtében a vendéglátás számít az egyik legsúlyosabban érintett szektornak. A tét nem kisebb, mint kedvenc éttermeink és kávézóink túlélése, és az, hogy megőrizzük azt a színvonalat, amit a hazai gasztrokultúrának az elmúlt években sikerült elérnie.
A házhozszállítás bevezetése mellett a vendéglátóhelyek másik fontos eszköze a voucher-értékesítés. Ezzel a megoldással az éttermek, bisztrók és más vendéglátóegységek gyakorlatilag azonnal bevételhez jutnak, így ez nemcsak a jelenlegi helyzetüket segíti, de a későbbi újranyitásukat is jelentősen megkönnyíti.
A joteszel.hu abban segít, hogy a nehézkes, sokszor emailezést, telefonálást és személyes kontaktust igénylő utalványvásárlást egy egységes online felületre tereli.
A közösségi finanszírozás ezen formája biztosítja azt, hogy a vendég egyéni igényei alapján eldönthesse, hogy milyen értékű voucher-t vásárol – az éttermek pedig ezt a fogyasztásnál ajándékkal honorálják.
A kezdeményezés életre hívói hisznek abban, hogy az éttermi számlák “előre kifizetése” egy olyan megoldás, mellyel a törzsvendégek támogatni tudják kedvenc helyeiket – sőt a voucher nagyszerű érintkezésmentes ajándék is lehet a következő hetekben, hónapokban.
A joteszel.hu három alapítója szintén iparági érintettek. Devecseri Gergő a SON OF MAN kommunikációs ügynökség tulajdonosa, Pintér Áron és Schmidt Dávid pedig a BEERCASE kézműves sörkereskedés alapítói. Mint mondják, az utalványokat értékesítő webshop-ot egy hét alatt hozták létre saját erőforrásból, céljuk pedig a valós, gyors segítségnyújtás.
“A kezdeményezésünk 100%-ig transzparens és nonprofit. Természetesen tudjuk, jelenleg nem mindenki teheti meg, hogy éttermi voucher-t vásároljon, de ugyanakkor azt gondoljuk, hogy sokak számára fontos a törzshelyük túlélése, és szívesen találkoznának még kedvenc felszolgálóikkal az éttermek teraszain. Nem alamizsnát gyűjtünk, hanem hidat építünk. Hidat ahhoz, hogy ha ma Jót teszünk, akkor hamarosan jót eszünk”.
A teljesség igénye nélkül a kezdeményezéshez eddig olyan éttermek csatlakoztak, mint a belvárosi BESTIA, a Digó Pizza, a Fióka, illetve a Michelin-csillagokkal büszkélkedő Onyx vagy Costes.
A joteszel.hu csapata folyamatosan várja azon éttermek jelentkezését, akik csatlakozni szeretnének a programhoz.
Ezeket olvastad már?
Koronavírus: Arra kerestük a választ, hogy megmenthető-e a magyar vendéglátóipar
A koronavírus okozta gazdasági vihar egyik első áldozata a turizmus és a vendéglátás. Van kiút a teljes összeomlás és csőd elől?
NosaltyKoronavírus: Utánajártunk, mihez kezdenek az éttermek a járvány idején, és...
A múlt heti veszélyhelyzet kihirdetése után számos népszerű hely bezárta kapuit. Éttermek, pékségek, szórakozóhelyek – mire számíthat most a vendéglátóipar?
Masszi- Rigó CsillaMegható levelet írt a magyar étteremtulajdonos a koronavírussal kapcsolatban
Zsidai Roy több sikeres étterem vezetőjeként komoly lépésre szánta el magát, és ideiglenesen bezáratta minden éttermét. A jelenlegi helyzetről nyílt levélben nyilatkozott.
NosaltyEz a magyar étterem elsőként vállalja a teljes á la...
“A köz érdeke minden gazdasági érdeket felül kell, hogy írjon.” - A Michelin csillagos Babel és KIOSK Budapest megelőzési céllal házhozszállításra áll át.
Nosalty