Az elmúlt hetekben több tucatnyi videót láthattunk arról, hogyan vonult ki ki több tízezer ember az utcára tüntetni George Floyd halálára, és a színes bőrű emberek elnyomására reagálva. Az óriási megmozdulások világszerte indítottak vitákat azzal kapcsolatban, hogy van-e létjogosultsága 2020-ban az olyan filmeknek, köztéri szobroknak vagy akár márkáknak, amelyek egyes társadalmi csoportokra nézve sértőek lehetnek.
A közelmúlt történéseire reagálva több amerikai márka is komoly lépéseket kezdett el tenni azért, hogy felvegyék a harcot a rasszizmussal szemben (vagy inkább megelőzzék az esetleges támadásokat). Egy világszerte ismert cég egész létezését kockáztathatja azzal, ha nem reagál időben a fogyasztói igényekre és az általuk fontosnak megítélt morális, társadalmi kérdésekre. Mit csinál ilyenkor egy tettre kész márka? Meghajlik a fogyasztók előtt, és változtat megjelenésén még akkor is, ha például adott esetben évtizedek óta egy színes bőrű ember arcképével reklámozta magát.
A nemzetközi sajtó néhány nappal ezelőtt a főleg Amerikában ismert Aunt Jemima történetét kapta fel, a főleg édes szirupokat forgalmazó márka logóján ugyanis egy színes bőrű nő mosolyog ránk. Ahogy az Index.hu cikkéből is kiderül, mind a logónak, mind pedig a márka nevének rasszista kicsengése van az amerikai kultúrában (leginkább a konyhákban dolgozó rabszolganőkre utalhat), így a PepsiCo. által működő márka teljes megjelenését megváltoztatják, ezzel kifejezve szolidaritásukat, és kikerülve az esetleges támadásokat.
Uncle Ben's
Alig pár órával később egy másik, még híresebb márka, az Uncle Ben's is bejelentette, hogy megváltoztatja nevét és megjelenését. Az ízletes szószairól és rizseiről ismert cég szerint az Uncle Ben's egy híres amerikai rizstermesztőről kapta nevét. Név, logó és történet ide vagy oda, a mostani helyzetben Uncle Ben arca is a rabszolgatartó déli államok múltját idézi - a cég pedig megelőzvén a támadásokat - a márka továbbfejlesztésére hivatkozva világszerte lecseréli a mosolygó fekete férfi arcképével és nevével fémjelzett ikonikus megjelenését.
Az Index.hu cikkében leírtak szerint egy ekkora márkánál nem lesz könnyű a teljes megjelenés megváltoztatása.
Rengeteg reklámot és nagyon komoly marketingstratégiát kell majd kitalálni azért, hogy az Uncle Ben's új névvel és logóval is ugyanolyan ismert maradjon, mint az elmúlt évtizedekben.
Egy ilyen helyzetben nagyon fontos, hogyan reagálnak a márkák a közéletben történő változásokra. Az Uncle Ben's és az Aunt Jemima még azelőtt döntöttek a változásról, hogy célkeresztbe kerültek volna a BLM mozgalom aktivistái előtt, ezzel pedig valószínűleg sikeresen megelőzték azt, hogy több százezer (vagy adott esetben több millió) ember bojkottálja termékeik fogyasztását.
Ezeket olvastad már?
Apa nélkül nőtt fel, most fiataloknak készít videókat a háztartási...
Dugulás, elromlott WC-tartály, ingvasalás és nyakkendőkötés. Egy amerikai férfi fiataloknak mutatja meg, hogyan lehet önállóan megoldani a problémákat egy háztartásban.
Masszi- Rigó CsillaKivonul a Tesco Lengyelországból, és már tudni lehet, mire számíthatnak...
Csütörtök reggel jelentette be a Tesco, hogy kivonul Lengyelországból, ezzel pedig 301 üzletet ad el a jövőben.
Nosalty100 kilót szedett fel magára ez a férfi a karantén...
Sokan híztak a karatén ideje alatt, de többnyire csak pár kilót. Ez a férfi azonban pontosan egy mázsát szedett magára.
Liptai LillaEltörölték a vásárlási idősávot, de minden korlátozás nem szűnt meg
A veszélyhelyzet eltörlésével új szabályok lépnek életbe. Nézzük, melyek ezek!
Nosaltyvia index.hu