A legnagyobb ételt házhoz szállító céget faggattuk arról, ők hogyan birkóznak meg a jelenlegi járványügyi helyzettel, többen vagy kevesebben rendelnek tőlük, és hogyan tudják garantálni a megrendelt ételek biztonságosságát. Kérdéseinkre Blaumann Debóra marketingigazgató válaszolt.
Mennyiben növekedett a Netpincér forgalma a járvány ideje alatt?
A NetPincér tapasztalatai alapján a felhasználók a járvány alatt is nagyon sokat rendelnek: jelenleg 2000 étteremből lehet a vállalat felületén keresztül ételt rendelni, országosan 800+ településről, melyek közül 23-ban üzemel már a NetPincér saját futárszolgáltatása, jelenleg is. A rendelések a vírust megelőzően is folyamatosan növekedtek, így nehéz megmondani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány. A vállalat weboldalára március 15-én közel negyedannyival több egyedi látogatás érkezett, mint a március 9-i hét első napjaiban, és a vállalat úgy véli, ez a tendencia továbbra is növekedni fog.
Ezt láttad?
Koronavírus: Egyre nehezebben bírják, és kevesen vannak a bolti dolgozók
Hogyan biztosítják a higiénikus ételszállítást most, amikor ez különösen fontos?
A NetPincér számára fontos, hogy folyamatai továbbra is a lehető legbiztonságosabbak legyenek, így minden futárt részletesen tájékoztatnak a szükséges higiéniai előírásokról, valamint kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra, amelyet jelentkezéskor át is tudnak venni.
A NetPincér felületén lehetőség van anélkül rendelni, hogy a vásárló egyáltalán találkozna a futárral. A felhasználó az “Érintkezésmentes kiszállítás” checkbox kipipálásával vagy kommentmezőben jelezheti amennyiben az ajtó elé vagy a kapuhoz kéri a megrendelését.
Ha online SZÉP- vagy bankkártyával fizet, egyáltalán nem kell fizikai kapcsolatot létesítenie a futárral.
A vállalat is ezt ajánlja rendelőinek, melyről a saját felületeinken (hírlevélben, weboldalon, appon) is folyamatosan tájékoztatja a fogyasztókat. Jelenleg a NetPincérGO-rendelések 35%-nál kérik az érintkezésmentes kiszállítást, de a vállalat számít rá, hogy ez a tendencia erősen növekedni fog a következő időszakban. A futárok tudatosan külön figyelnek arra, hogy egy adott rendelést hova kértek, és szükség esetén telefonon is egyeztetnek a rendelővel, hogy a csomag biztonságosan eljuthasson találkozás nélkül is a fogadóhoz.
A vállalat megnövelt kapacitásokkal és gyorsított onboardinggal igyekszik biztosítani, hogy éttermi partnerei a lehető leghamarabb kezdhessék meg kiszállításukat a lehető legbiztonságosabb körülmények között. A NetPincér rendszeresen tájékoztatja őket a legfrissebb őket érintő hírekről, tanácsokkal, valamint útmutatással látja el őket ebben a nehéz időszakban. A felgyorsított csatlakozási lehetőségeken felül a NetPincér partnerei részére ideiglenesen felajánlotta a heti elszámolási lehetőséget, hogy a beülős éttermi forgalomcsökkenés által felmerült likviditási problémáikat segítse kezelhetővé tenni. Több étterem is élt már ezzel a lehetőséggel.
Számos étterem jelezte továbbá a vállalat felé, hogy a kormány legutóbbi bejelentésének hatására délután 3 óra után visszaesik a forgalmuk, ugyanis sajnos nem minden rendelőhöz jutott még el az az információ, hogy noha beülni valóban nem lehet már az éttermekbe és kávézókba, de a kiszállítás ezután is zavartalanul üzemel.
Futárjaitok egészségét hogyan biztosítjátok?
A NetPincér számára fontos, hogy folyamatai továbbra is a lehető legbiztonságosabbak legyenek, így minden futárt részletesen tájékoztatnak a szükséges higiéniai előírásokról, valamint kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra, amelyet jelentkezéskor át is tudnak venni. Az egyre növekvő érintkezésmentes rendeléseknek köszönhetően pedig a futárpartnerek sok esetben egyáltalán nem is találkoznak a rendelőkkel. A futárok betegség esetén a gyógyulásukig, de minimum két hétig nem dolgoznak, viszont a csoportbesorolásukat (amit eddigi teljesítményük alapján értek el) megtarthatják, hogy ne vesszen kárba az addig elért pozíciójuk, értékelésük.
Továbbá a vállalat elérhetővé tesz futárai számára egy 2020 Koronavírus Futártámogatási Programot, amely keretén belül pénzügyi támogatást nyújt azoknak a futároknak, akiknél a COVID-19-et megállapítják, illetve azoknak, akiket hivatalosan karanténba helyeztek.
Ez is érdekelhet:
Így derítheted ki, kihagytad-e kézmosáskor a tipikus vakfoltokat
Újabb éttermek csatlakoznak, akik bezárásra kényszerültek?
Az elmúlt egy hétben drámaian megugrott a NetPincérhez csatlakozó éttermek száma, közel 500 megkeresést kapott a vállalat. Ennek köszönhetően hamarosan olyan ismert éttermekből is lehet rendelni a NetPincéren keresztül, mint a Bamba Marha, a Zing Burger, a Pata Negra, a VakVarjú Étterem, a Kiosk Pest és Buda, a Fagel, a Kandalló Pub, a Khan Asian Food & Bart, a SAO vagy Földes Józsi Bisztrója. A jobbnál jobb éttermek listája pedig napról napra gyarapodik.
A legintenzívebb csatlakozási hullám egyelőre a budapesti éttermek körében jellemző, az újonnan csatlakozott partnerek négyötöde budapesti vagy Budapest környéki, az utóbbi napokban azonban a vidéki nagyvárosokból érkező megkeresések száma is növekedésnek indult. Bár az elkövetkezendő hetek eseményei nehezen megjósolhatók, a NetPincér arra számít, hogy továbbra is megnövekedett mértékben csatlakoznak új éttermek, bővítve ezzel a vállalat jelenleg is több, mint 2000 partneréttermének táborát.
Megbírkóztok a megnövekedett forgalommal akkor is, ha az még inkább növekedni fog?
A Netpincér jelenleg több mint 2000 futár partnerrel áll kapcsolatban, és úgy véli, bírni fogja kapacitással, amiben az is segít, hogy folyamatos a futárfelvétel most is és a kereslet alapján percről percre képes optimalizálni a működését a profi szoftveres háttérnek köszönhetően. A profi technikai háttérnek köszönhetően a vállalat agilisen képes reagálni a kereslet változására akár egy napon belül is. A házhoz szállítás egy jó lehetőség azoknak az éttermeknek, amelyeknek esetleg a járvány hatására visszaesett a forgalmuk. A már meglévő partnereket a vállalat plusz szakmai támogatással segíti, míg a most jelentkező éttermek csatlakozását felgyorsította, hogy minél hamarabb fogadhassák a plusz rendeléseket.
Ezt is olvasd el:
Így csökkentsd a koronavírus okozta szorongást!
Mi biztosítja a kiszállított étel biztonságosságát?
A NetPincér éttermi partnereinek több ízben küldött tájékoztató levelet a koronavírus hazai megjelenése óta.
AzEFSA(European Food Safety Authority) szerint a koronavírust nem lehet étellel vagy itallal való kapcsolattal terjeszteni, ettől függetlenül az éttermek továbbra is fokozottan odafigyelnek a HACCP és élelmiszer-biztonsági előírások betartására: minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel kell, hogy fertőtlenítsenek minden eszközt, amelyet a futárral vagy a fogyasztókkal való fizikai kapcsolat alatt használnak, továbbá rendszeresen le kell, hogy tisztítsák minimum 60%-os alkoholtartalmú fertőtlenítőszerrel a kiszolgálási területet és azokat a tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek.
A futárok is rendszeresen fertőtlenítik az ételszállító dobozukat, illetve mindent, ami mással esetleg érintkezhet, valamint a kiszállítás során is többször fertőtlenítik a kezüket.
Amellett, hogy a NetPincér futárainak útmutatást ad, szeretne a futárokkal kapcsolatba kerülő éttermi dolgozókra vonatkozóan is kérni a következő előírások betartását a HACCP és élelmiszer-biztonsági elvek fokozott figyelemmel való betartása mellett, ezért tájékoztató levélben az alábbiakat kérte éttermi partnereinek dolgozóitól:
- a vírus tüneteit mutató éttermi alkalmazottak menjenek haza, valamint lépjenek kapcsolatba háziorvosukkal
- kerüljék a közeli fizikai kapcsolatot a betegnek tűnő emberekkel pl. kézfogás, ölelés stb. –A NetPincér legalább egyméteres távolságtartást javasolt
- mossanak kezet szappannal, amikor lehetséges (a hatékonyság érdekében min. 20 másodpercig/ kézmosás
- rendszeresen, naponta többször használjanak minimum 60%-os alkoholtartalmú kézfertőtlenítőt
- amennyire lehet, kerüljék az arcuk érintését: legfőképpen a száj, szem és az orr területét
- zsebkendőbe tüsszentsenek és köhögjenek
- fertőtlenítsenek le minden eszközt, amit a futárral vagy fogyasztóval való fizikai kapcsolat alatt használnak minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel
- rendszeresen tisztítsák le minimum 60%-os alkoholtartalmú fertőtlenítőszerrel a kiszolgálási területet és olyan tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek
- kísérjék figyelemmel a NetPincértől jövő e-maileket és a hatóságok iránymutatását, melyekből friss információkat és további tanácsokat tudhatnak meg
A NetPincér szeretné, ha az éttermek ebben az időszakban is éreznék, hogy ahogy 20 éven keresztül, a vállalat most is mellettük áll.
Megnövelt kapacitásokkal igyekszik biztosítani, hogy a lehető leghamarabb kezdhessék meg kiszállításukat a lehető legbiztonságosabb körülmények között. A NetPincér rendszeresen tájékoztatja éttermi partnereit a legfrissebb őket érintő hírekről, továbbá tanácsokkal és útmutatással is ellátja őket ebben a nehéz időszakban.
Ezeket olvastad már?
Így kerüld el a vírust bevásárláskor - a NÉBIH válaszol...
Te is aggódsz, hogy megbetegedhetsz vásárlás közben? A NÉBIH elárulja, hogyan csökkentsd a rizikót, és az is kiderül, elkaphatsz-e bármit az élelmiszerek felületéről!
Országh KittiKoronavírus: Arra kerestük a választ, hogy megmenthető-e a magyar vendéglátóipar
A koronavírus okozta gazdasági vihar egyik első áldozata a turizmus és a vendéglátás. Van kiút a teljes összeomlás és csőd elől?
NosaltySüss velünk (indiai) élesztőmentes lepényt – ha kifogytál az élesztőből,...
Mit csináljon az, akinek az orra elől vitték el az élesztőt, és nincs raktáron se friss, se porélesztője? India irányából jöhet a mentőöv, lapos kenyerek formájában.
GrétiKezdőkonyha: a 3 legjobb reggelitípus azoknak, akik nem sűrűn forognak...
Ha most, a karantén idején szembesülsz azzal, hogy bizony reggelit készíteni sem két perc, akkor gyors, könnyű fogásokkal segítünk, amik eskü, még ehetőek is lesznek!
Brecz Judit