A húsvéti csokitojás, csokinyúl és csokicsibe már most a boltok polcain lesik, hogy mikor kerülnek végre kosárba. Nemcsak a kisgyerekesek, de majdnem mindenki vásárol ilyenkor szeretteinek valamilyen húsvéti tematikájú csokoládét, amik sosem tartoztak az olcsó kategóriába, és idén sem fognak. Fogunkat összeszorítva, de minden valószínűséggel ott landol majd a bevásárlókocsiban a csokinyuszi. Lássuk, milyen árakkal találkozhatunk már most, és mi az oka, hogy a csokoládé egyre drágább.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára arról számolt be, hogy elkerülhetetlen a csokoládé árának emelkedése a húsvétra, elsősorban a kereskedői és beszállítói árak emelkedése miatt.
Az alapanyag-drágulástól kezdve mindennek emelkedett az ára, ami az édességek előállításához és szállításához kell.
A csokoládé árát több minden befolyásolja, az egyik ilyen a világpiaci ár, ami az elmúlt évben nagyot kirándult, mire visszatért a 8 ezer dollár/ tonna szintre. Emellett a kakaószüretelő munkások is évről évre hatásosabban érvényesítik jogaikat (amivel nincs is baj), a fair trade szellemében pedig a keresetük is növekszik, ami szintén befolyásolja a kakaóbab árát. A legyártott csokoládé pedig az adott ország gazdasági helyzetének is ki van téve, ugyanis a kakaópor például tavaly februárhoz képest 13,8 százalékkal került többe idén februárhoz képest.
A gyártóknak emelniük kell az árakat
A gyártók ezeket a brutális költségnövekedéseket nem tudják lenyelni, a termékek árait emelniük kell. A végén tehát a fogyasztó fizet meg mindent. Ugyanakkor az állam most nyomás alá helyezte a kereskedőket, akik ezért az emelt átadási árakat nem akarják befogadni. Nemrég az élelmiszeripari beszállítók egy részét is arra kezdték kényszeríteni, hogy ne emeljenek árakat. Már csak az a kérdés, hogy ki tud veszteségesen termelni, vagy kereskedni - mert ez csak egy rövid ideig működhet így, közben pedig a cégek egyre jobban kiszáradnak, és veszítenek a versenyképességükből
– mondta el Intődy Gábor.
Mivel a húsvéti időszak kéz a kézben jár a megnövekedett csokoládé- és édességfogyasztással, ezért szinte biztos, hogy a magyarok többsége idén sem fogja nélkülözni a csokit. Intődy szerint a csokoládé vásárlása kis luxusnak számít, amire a magyar vásárlók a nehezebb időszakban is hajlandóak költeni. Előrejelzése szerint nagy részük az alacsonyabb árkategóriájú, de jobb minőségű termékek mellett teszi le a voksát, például a saját márkás és/vagy kevesebb termék vásárlása mellett dönt.
Még több friss cikk:
Hozzászólások (0)
A hozzászólás íráshoz belépés szükséges!