Homofóbnak érezték a Snickers új reklámját, azonnal leszedték

Spanyolországban egy merőben ellentmondásos reklámmal jött ki a Snickers, most elnézést kérnek minden esetleges „félreértésért”, miután a 20 másodperces filmet széles körben elítélték homofóbia és a melegekkel szembeni sztereotípiák erősítése miatt. A reklám időzítése is elég szerencsétlenül jött ki.

A reklám a Snickers “ha éhes vagy, nem vagy önmagad” szlogenjére épít, csakhogy a spanyol reklámkészítők nem jól értelmezték a márkaüzenetet. A végül leszedetett reklám története szerint először Aless Gibaja influenszert látjuk egy férfi társaságában, ahogy “szexi narancslét” rendel a pincértől. A pincér végül egy csokit ad a hírességnek, aki a Snickersbe harapva egy szakállas férfivé változik - írja a Kreatív.

A reklámot kritizáló emberek és jogvédő szervezetek szerint „szégyenletes és sajnálatos, hogy vannak olyan cégek, amelyek továbbra is fenntartják a sztereotípiákat a melegekkel szemben és elősegítik a homofóbia terjedését”.

A reklám időzítése is rosszkor jött, hiszen Spanyolországban alig pár hete egy 12 fős csoport halálra vert egy 24 éves meleg férfit egy szórakozóhely előtt. A haláleset miatt több ezren vonultak az utcára a homofóbia ellen tüntetve, a spanyol rendőrség pedig hat gyanúsítottat őrizetbe vett.

Ki tarthatja jó ötletnek, hogy a homofóbiára üzleti stratégiát építsen? A társadalmunk sokszínű és toleráns. Remélhetőleg az esetből azok is tanulnak, akik arról döntenek, mit láthatunk és hallhatunk a médiában

- írta a Twitteren Irine Montero, a spanyol egyenjogúságért felelős miniszter.

„Ebben a kampányban barátságosan és könnyedén akartuk közvetíteni, hogy az éhség megváltoztathatja a jellemünket” - áll a spanyol Snickers által közzétett közleményében miután eltávolították minden platformjukról a negatív visszhangot kiváltott reklámot.

"Soha nem állt szándékunkban megbélyegezni vagy megbántani egyetlen személyt vagy közösséget sem".

A Snickers anyavállalata, a Mars Wrigley szóvivője elmondta, hogy a cég teljes szívből bocsánatot kér a hirdetés okozta károkért, és beismerték, hogy reklámkészítőik "félreértelmezték" a csokoládé jelenlegi szlogenjét.

Komolyan vesszük az egyenlő jogokat és az elfogadást, olyan világot akarunk, ahol mindenki szabadon önmaga lehet, és hiszünk abban, hogy munkáltatóként és hirdetőként szerepet és felelősséget kell vállalnunk a világ szemléletformálásában - tette hozzá a cég szóvivője.


Ha fontos számodra a téma, ezeket is olvasd el vagy oszd meg:

Címlapról ajánljuk