Legalábbis ezt állítja a brit The Guardian gasztrobloggere, aki saját konyhájában próbálta ki, hogyan változik minden egyes falat csokoládé íze annak függvényében, milyen hangokat hallgat épp. A kísérlete végén arra jött rá, hogy mély hangok kíséretében főként a nyelve hátsó része vált aktívvá, és emiatt főként a csokoládé kesernyés ízét érezte, míg magas hangok esetén az édes íz dominált. A kísérletet egyébként az elmúlt évek tudományos kutatásai is alátámasztják.
Egy angol étterem már kapott is az alkalmon, és a dekoráció meg a világítás helyett az étkezést kísérő hanghatásokra fektette a hangsúlyt. A tenger hangjának zúgására elfogyasztott osztriga íze így sokkal markánsabb és sósabb lett, mint a csendben elfogyasztotté.
Ha valaki azon tűnődik, a repülőgépen felszolgált kaja miért olyan unalmas és ízetlen, most ennek okára is magyarázatot kaphat: a hangos és monoton háttérzajok ugyanis elnyomják az étel ízét.
Az ízlelés és a hang közötti kapcsolatot ezentúl nem csak ilyen egyéni kísérletek során lehet felhasználni, de teljesen új, kreatív éttermi megoldások előtt is megnyithatja az utat. A Ben and Jerry's nevű jégkrémeket forgalmazó lánc most épp azzal kísérletezik, hogy a dobozokon elhelyezett, okostelefonokkal szkennelhető QR-kódok segítségével minden fagyihoz külön zenét rendeljenek, és ezáltal egyedi ízt kölcsönözzenek nekik. De akár egy olyan vendéglő ötlete sem elképzelhetetlen, ahol a különböző fogások mellé mindenki fülhallgatón keresztül kaphatja meg a legteljesebb ízhatást szolgáló dalt. A fűszerek helyét tehát a hangok vehetik át.