Ha utálod, ha hozzád szólnak a reggeli kávé előtt, a Starbucks húzását imádni fogod

Legújabb kávézójukban már közvetlen emberi kommunikáció nélkül is elviheted a kávédat - szerinted jó ötlet? 

A Starbucks nem viccel, ha a vendégek kényelméről van szó: tisztában vannak vele, hogy sokaknak nehezére esik a kommunikáció bármilyen formája a reggeli első kávé előtt. A vásárlók igényei pedig kiemelten fontosak a kávézóláncnak:

megnyitják az első olyan üzletüket Manhattanben, ahol személyes beszélgetés nélkül, applikáción keresztül rendelhetőek az elviteles kávék. Hogy jó dolog-e ez az egész?

via GIPHY

Kérdéses, mennyire jó kiiktatni a folyamatból a személyes találkozást azzal az emberrel, aki megfőzi a kávénkat, ugyanakkor a nagyvárosi nyüzsgésben nap mint nap annyi emberrel találkozhatunk (különösen New Yorkban), hogy azt is meg lehet érteni, hogy a legelemibb napi szükségleteink egyikét, a kávéivást csendben szeretnénk intézni.

Kávés receptjeinkből:

Az ötlet nem teljesen új, hiszen Kínában már létezik hasonló koncepció, csak éppen Starbucks Now néven. A lényege ugyanaz, a vásárlók mobilon adhatják le előre a rendeléseiket a kávézónak, hogy aztán várakozás nélkül felkapják a kész feketét az expressz gyorsasággal üzemelő üzletek valamelyikében.

“A Starbucks Now működési elvét összepárosítjuk az elviteles kávézóink gondolatiságával, hogy sűrű városi csomópontokban üzemelő kávézókat nyithassunk” - nyilatkozta a Bloombergnek a Starbucks vezérigazgatója, Kevin Johnson.

A Starbucks saját filozófiája szerint kávézóik a harmadik legfontosabb helyet jelentik a vendégek életében az otthon és a munkahely után, ahol a vendégek megpihenhetnek, kávézhatnak, relaxálhatnak. Éppen ezért nagy változás az elviteles ötlet, amit előbb New Yorkban, majd Los Angelesben, San Franciscoban, Seattle-ben és Bostonban is bevezetnek.

Várhatóan az elviteles kiszolgálás nem fogja felváltani a “beülős” Starbucks-élményt, de a bevezetése teljesen racionális okokból feltételez. Minimalizálja a bérleti díjakat, és a munkaerőigényt, viszont maximalizálja a bevételeket. Az alkalmazottaknak nem kell értékes perceket tölteniük a mellékhelyiségek takarításával, az asztalok törölgetésével, székek rendezésével, megspórolják azokat a perceket is, amikor a vendégek sokáig válogatnak a kínálatban a kasszánál, ezzel feltartva a sort.

Ezt olvastad már?

Hedonista kalandozás a kávé-fagylalt-pasta szentháromság bűvöletében

A new yorkiak körében biztosan helye lesz az elviteles Starbucks-koncepciónak: a sosem alvó amerikai metropolisz lakói imádnak appokon keresztül rendelni, ami egyszerűsíti a mindennapjaikat a pici, üres, kávézó tömegek nélküli kiszolgálással.

Ezeket olvastad már?

via Eater

címlapfotó

Címlapról ajánljuk

További cikkek