Évről-évre új trendek kerülnek előtérbe, míg mások háttérbe szorulnak. Ez a divat- és a lakberendezési trendek esetében gyakori, de az élelmiszervásárlásra is igaz. Az amerikai Instacart, egy online bevásárló oldal megjelentette a Flavorful Food Forecast című kiadványát, amely a következő év várható élelmiszer- és élelmiszeripari trendjeit listázza. Az Instacart a trendek előrejelzéséhez a 2024-es vásárlási adatokat elemezte, ami alapján összesíteni tudták, milyen élelmiszerek kerültek a leggyakrabban a vásárlók kosarába. Annak ellenére, hogy egy amerikai adatokról van szó, az Államok fogyasztási szokásai a médiának köszönhetően az egész világon befolyásolják, mit vásárolnak az emberek, ezért hét kulcsfontosságú trendet emeltünk ki a jelentésből, ami nagyban meghatározza majd 2025 gasztronómiáját.
Kattints a galériára, és nézd meg, mi várható 2025-ben a gasztrotrendek terén!
7 gasztrotrend, ami meghatározza az étkezési szokásainkat 2025-ben
1. Prebiotikus- és probiotikus italok
Az Instacart előrejelzése szerint 2025-ben innovatív italok után fognak nyúlni a fogyasztók, ezt a feltételezést pedig arra alapozzák, hogy a pre- és probiotikus italok vásárlása megugrott 2024-ben. A jelentés szerint ez a kategória az elmúlt évben 58 százalékkal nőtt.
3. Alkoholmentes italok
Más változásokra is számíthatunk az italfogyasztás terén. Az előrejelzés szerint az alkoholmentes sörök, borok és egyéb italok a következő évben is nagy népszerűségnek örvendenek majd a fogyasztók körében. Az Instacart szerint ez különösen igaz a Z- és Y generáció tagjaira. „Adataink azt mutatják, hogy az elmúlt évben nőtt a dobozos alkoholmentes koktélokat (404 százalékkal), az alkoholmentes szeszes italokat (129 százalékkal), az alkoholmentes borokat (28 százalékkal) és az alkoholmentes söröket (17 százalékkal) tartalmazó rendelések aránya” - olvasható a jelentésben.
5. Fehérjedús élelmiszerek
A fehérjedús élelmiszerek az elmúlt pár évben a figyelem középpontjába kerültek, és 2025-ben sem fognak veszíteni a népszerűségükből. „Ennek eredményeképpen a túró ismét kedvelt élelmiszerré vált, a vásárlások aránya 17 százalékkal nőtt 2024-ben, köszönhetően fehérjetartalmának” - áll a trendelőrejelzésben.
6. Kenyésütés otthon
Az Instacart adataiból kiderül, hogy egyre több vásárlót érdekli az otthoni kenyérsütés, tehát nem csak a pandémia idejére korlátozódott ez a hobbi. Az elmúlt egy évben a vállalat 49 százalékos növekedést tapasztalt a kenyérlisztrendelések arányában és 17 százalékos növekedést a teljes kiőrlésű búzaszemek vásárlásában.
7. Élelmiszerek a világ minden tájáról
A jelentés megjegyzi, hogy várhatóan 2025-ben is a változatosságé lesz a főszerep, és az emberek egyre jobban nyitnak a messzi égtájak egzotikus élelmiszerei felé. Az adatok szerint a fogyasztók egyre több tejes teát (75 százalékkal), kimchit (8 százalékkal) és fagyasztott baót (93 százalékkal) tesznek a kosarukba.
Túrós táska házilag
Ugyan a boltban is megvehetjük, de a házi túrós táskával több fronton is jobban járunk: meghökkentően olcsóbb, a tésztája is levelesebb, a töltelékét pedig úgy ...
Autentikus thai Tom Yum leves garnélával (Tom Yum Goong)
Ez a thai Tom Yum leves garnélával (vagy más néven Tom Yum Goong) meglepően könnyen elkészíthető néhány kulcsfontosságú összetevőből, mint például a thai chili, citromfű, lime ...
Soda bread, a híres ír szódás kenyér
Valószínűleg ez a világ egyik legegyszerűbb kenyérreceptje, hiszen se keleszteni, de dagasztani nem kell egyetlen percet sem. A szódás kenyér esetében, mint az nevéből sejthető, a ...
Ha szeretnél képben lenni, mi vár rád 2025-ben: