A koncepciójában tavaly megújult, ernyőszervezetként működő Fruit of Care Nonprofit Kft. korábbi társadalmi fókuszpontjai mellett új ügyekkel is gazdagította a tevékenységi körét. Az idei évtől hangsúlyosan szeretné artikulálni, milyen fontos is az, hogy a társadalom támogassa a női vállalkozókat, illetve a sok esetben hátrányból induló női munkavállalókat.
Az ország elmaradottabb részein, nem egy esetben zsákfaluban, nők által működtetett szociális szövetkezetek sokszor az egyetlen esélyt jelentik a helyi, sokszor szakképesítés nélküli, netán mélyszegénységben vagy fogyatékkal élő női lakosságnak, hogy munkalehetőséghez jussanak, és havi bérrel járuljanak hozzá a családi költségvetéshez. A jobbára kézműves élelmiszereket gyártó műhelyek termékeit immár nemcsak a nagyvállalatok keresik céges karácsonyi ajándék gyanánt, hanem az erre a társadalmi üzenetre érzékeny egyéni vásárlók is, akik év közben is igénylik az újdonságokat. Így jött az ötlet, hogy az idei nemzetközi nőnap alkalmából egy különleges kollaborációt dobjanak piacra a társadalmi misszióját tekintve szociálisan ugyancsak érzékeny Romani Design divatházzal együttműködésben.
A terveződuó egyik tagjával, Erikával évekkel ezelőtt ismerkedtünk meg, és amikor házon belül elkezdtünk ezen az üzeneten gondolkodni, rögtön a Romani Design merült fel potenciális partnerként, hiszen a két brand hasonló értékeket vall, a társadalmi integrációért dolgozik. Emellett a márka karakteres és önazonos stílusában garanciát láttunk arra nézve is, hogy egy figyelemfelkeltő végeredmény születik, amely nemcsak a számos, hátrányos, netán speciális igényű munkavállalót foglalkoztató hazai termelőműhelyre irányítja rá a figyelmet, hanem a magyar nők esélyegyenlőségére is. Nagy örömünkre szolgált így, hogy a dobozt kívül és belül is a Romani Design egyik ikonikus textilmintája díszíti
– mesélt az együttműködésről Jakab Áron, a Fruit of Care tulajdonos-ügyvezetője.
Varga Erika és Varga Helena divatmárkája, a Romani Design alapelgondolása, hogy a klasszikus roma stílusjegyeket újítják meg, és kreálnak a segítségükkel a XXI. századi elvárásokhoz igazodó, divatos darabokat, amelyek egyformán elnyerik a többségi társadalom és a roma közösség tagjainak tetszését is. A ruhák és divatkiegészítők puszta használati tárgyaknál sokkal többé válnak ezáltal, kommunikációs eszközökké lényegülnek át, megismertetve a nem roma vásárlókat egy gazdag, sok esetben a számukra ismeretlen kultúrával, a vidám színek és a cizellált minták által.
Ez a hangulatvilág köszön vissza a Fruit of Care x Romani Design ajándékdobozon is, amelynek címkéjét a divatmárka egyik mintája díszíti, emellett találunk tőlük egy japán furosiki csomagolókendőt - a gourmet-termékeken túl. A gourmet-válogatás tartalmaz egy belga csokoládés rózsadesszertet a Cserehátról, levendulás vajas kekszet Monorról, homokhátsági fehércsokoládés eperlekvárt, csokoládéba mártott birsalmasajt bonbonokat, kubeba olajos aranyszappant, sós karamellel töltött bonbonokat Szekszárdról és egy autisták által készített nemezrózsát.
„Én úgy gondolom, hogy a világunkban tapasztalható problémák megoldásának kulcsa abban rejlik, hogy a nők az élet minden területén nagyobb teret, több lehetőséget kapjanak. Úgy vélem, a Fruit of Care és a Romani Design e tekintetben is közös ügy mellett tette le a voksát" – tette hozzá a Romani Design társalapítója és tervezője, Varga Erika.