Öntsünk tiszta kávét a bögrébe a Felelős Gasztrohőssel

Szeptember 29-én ünnepeljük a kávé világnapját. A nap célja a kávé ünneplése mellett a kávé társadalmi és környezeti hatásaira való figyelemfelhívás, ehhez évről évre egyre több kávéfogyasztó és kávézó csatlakozik, a Felelős Gasztrohős Alapítvány pedig elindította új, "Öntsünk tiszta kávét a bögrébe!" kampányát.

Reggeli, ebéd utáni, beszélgetés melletti, kapszulás, instant, fekete, tejes, növényi tejes, számtalan helyzetben és formában fogyasztjuk a kávét. Az, ami régen különlegességnek, valóban folyékony aranynak számított, ma már mindenki számára elérhető lett. Ennek a mindennapi luxusnak azonban súlyos ára van környezeti és társadalmi szempontból is. A megnövekedett kereslet például újabb és újabb területek bevonását igénylik, ami az elmúlt 20 évben 2,5 Budapestnyi esőerdő elvesztéséhez vezetett. Emellett a kávénak igen magas a vízlábnyoma, és nemcsak a fogyasztás, a feldolgozás során is hulladékot termel: a fennmaradó melléktermék egy savas hatású pép, melyet gyakran a vizekbe dobnak, vagy ott hagyják a termőföldeken, ezzel károsítva a talajt, vizeket.

Öntsünk tiszta kávét a bögrébe a Felelős Gasztrohőssel

A kampánnyal nem az elrettentés a célunk, azonban nagyon fontosnak tartjuk, hogy megismertessük, milyen valós ára van a napi akár több csésze kávénknak. Szeretnénk, ha a kampány alatt megismert információk hatására egy kicsit tudatosabbá válna a kávéfogyasztás, természetesen ennek hogyanjáról is adunk majd tippeket, információkat a hónap során

- mondta el Kiss-Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője.

A kampány során a Gasztrohősök online felületein találhatunk majd információkat arról, milyen hatása van a kávéfogyasztásunknak, hogyan tehetjük azt fenntarthatóbbá és méltányosabbá, mennyit számít, hogy milyen tejjel fogyasztjuk a kávénkat és arról is készülnek ötletekkel, mit csináljunk a megmaradt zaccal. A tudásanyag mellett nyereményjátékkal és élő Instagram-beszélgetésekkel is készülnek a minősített Fenntartható Kávézókkal. Ha pedig a következő kávézásunkat már most is szeretnénk fenntarthatóbbá tenni, ezeken a kampányban résztvevő, bio, fair-trade vagy direct trade kávét kínáló vendéglátóhelyeken megtehetjük: Almalomb, Csillaghegyi Megálló, Dynamobake, FourBites Catering, Herbar,  KÖZÖS Catering, La Mimosa, La Téne, Leo Budapest, Libra deli, Lujza és Koriander, Nappali, The Planteen, Végállomás Bisztró.

A kampány szeptember 29-én indul, és egy hónapon keresztül tart a Felelős Gasztrohős Alapítvány Facebook-, Instagram- és Tiktok-oldalán.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Legújabb receptek

Aranyló tyúkhúsleves

Mi az? Aranyló, illatos, és minden gondra megoldás. Bizony, egy melengető tyúkhúsleves! Az ünnepekre való tekintettel most hoztunk nektek pár egyszerű ötletet, amivel még ízletesebbé ...

Legegyszerűbb franciasaláta

A leggazdagabb majonézes saláta, ami a kis és nagy napokat is különlegessé képes tenni: az alábbi klasszikus franciasaláta-receptet bármikor elkészíthetjük. Nem akar flancolni, de nem is ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos édes fánk

Életem első fánkját még lánykoromban készítettem. Kemény lett és száraz. Ezután évek teltek el és eszembe sem jutott, hogy újra nekiálljak. A kisfiam nagy fánkrajongó. Mondjuk is a ...