A Magyar Turisztikai Ügynökség őszi belföldi forgalomélénkítő kampánya részeként idén is kiemelten népszerűsíti a november 11-i Szent Márton-napi hagyományokat. Az MTÜ a Mártonnapot megelőző időszakban – november 6. és november 11. között – átfogó kampányt folytat annak érdekében, hogy megidézze Szent Márton napjának legendáját, felelevenítse a hozzá kapcsolódó libalakoma hagyományait és felhívja a figyelmet az ünnepi programlehetőségekre. Márton-nap alkalmával érdemes útnak indulni, mert a vendéglátóhelyek különleges ajánlatokkal várják a vendégeket országszerte.
Szent Márton híres volt jóságáról, szerénységéről és önzetlenségéről, nevéhez fűződik a libalakoma tradíciója és az újbor megszületése, így mára a vendégszeretet szimbólumává vált. Ennek apropóján a Magyar Turisztikai Ügynökség gasztronómiai kalandozásra és az ország libaételeit felfedező belföldi utazásra invitálja az ínyenc turistákat.
Az MTÜ a klasszikus médiaeszközök mellett social média megjelenéseket, valamint kreatív PR megoldásokat is használ a kampány során.A tematikus kampány célja, hogy a gasztronómiai felfedezések mellett tényleges belföldi utazásra is inspiráljon. Szent Márton-nap alkalmával érdemes útnak indulni és megismerni a különböző liba ételeket, hiszen ilyenkor a vendéglátóhelyek a visszahívó vendégszeretet jegyében erre az alkalomra készített tradicionális libalakomával és kitüntetett figyelemmel várják a vendégeket országszerte. A Magyar Turisztikai Ügynökség ezúttal is együttműködik számos vendéglátóhellyel, akiket kiemelten népszerűsít honlapján: a Szent Márton-napi hagyományok ihlette ajánlatokról, kedvezményekről, többletszolgáltatásokról bővebb részletek a https://csodasmagyarorszag.hu/ajanlatok oldalon találhatóak.
Izgalmas libaételeket kóstolhatnak, sőt nyereményekért is játszhatnak azok, akik november 9-én, szombaton Budapest belvárosában sétálnak. „Kóstolj bele az ősz ízeibe!” címmel az Ügynökség Szent Márton-napi ingyenes kóstolót szervez az Erzsébet téren. Az Akvárium Klub előtt felállított food truckból 10 és 14 óra között Krausz Gábor mesterszakács (Eventrend Global – Executive Séf; TV2 – Séfek séfe mentor-zsűritag) kínálja ingyenesen négyfogásos, Szent Márton-napi kóstolómenüjét. Az érdeklődők nemcsak az ünnephez kapcsolódó, újragondolt libás ételekkel ismerkedhetnek meg, hanem interaktív, a néphagyományokat felelevenítő kvízek kitöltésével játszhatnak a nyereményekért.
Mivel a gasztronómia, a kóstolás kiváló alkalom arra, hogy a belföldi turisztikai desztinációkat is megismerhessék az érdeklődők, a helyszínen az ismert gamer/influencer, Beniipowa segítségével virtuális valóság szemüveggel is bebarangolhatják Magyarország tájait a kilátogatók, rejtett kincsek után kutatva.Szent Márton-napon túl Magyarország egész ősszel tartogat felfedezésre váró csodákat. Ilyenkor az ország százszínű táj: akár egyedül, akár párban vagy családdal kelünk útra, megannyi túraútvonal, biciklitúra és kihagyhatatlan látnivaló csábít a természetbe. Az aktív kikapcsolódási lehetőségek mellett pedig rengeteg élmény várja a kulturális programok iránt érdeklődőket, vagy a gasztronómia és a bor szerelmeseit.