Külföldön hatalmas népszerűségnek örvendenek a különböző luxusburgerek, amelyeknek elengedhetetlen alkotóeleme például az arany. Már Magyarországon is kapható ilyen luxi burger, mutatjuk is, mi van benne és azt is, hogy pontosan mennyit kell mindezért fizetni.
Tele finomságokkal
Kezdjük a bucival, ami tintahaltintával színezett fekete zsemle, rajta madeiramártással (ami egy portugál vörösboros barnamártás). Nézzük a feltéteket! Kerül bele póréhagymacsíra, francia rokfortsajt és magyar hízott libamáj. A húspogácsa darált wagyu marhasteakből készül, amire egy 24 karátos aranylap kerül, élő barna szarvasgombával. Természetesen a mellé járó köret sem mindennapi, ugyanis parmezános-fokhagymás édesburgonyát adnak fokhagymás majonézzel, illetve egy üveg Louis François pezsgőt.
A csodás burgert a Szegeden található Famous étteremben alkották meg.
„Sok cikket találtam a világ legdrágább hamburgereiről, és azt láttam, hogy ezek ritka, de egyáltalán nem elérhetetlen alapanyagokból készülnek. Gondoltam, akkor miért ne csinálnánk meg mi is” – mondta a Telex.hu-nak Ferkov Lajos, az étterem tulajdonosa.
A 37 990 forintos burgert november 18-tól lehet kapni, de naponta maximum kettőt készítenek belőle, ezért a kóstolás csak előzetes foglalás után lehetséges.
„Azokat célozzuk meg, akik nem a legolcsóbbat keresik, hanem a megfelelő hangulatot. Ennek a rétegnek, akik erre költenek, tehát nem csak önmagában a funkcionális étkezésre, nekik kevésbé érződik meg a pénztárcájukon például a járvány” – mondta Ferkov Lajos.
Ezeket olvastad már?
Luxusnappali a Dunán
Egy menő bulihajó, egy bárpult és egy bőr sarokgarnitúra szerelméből született luxus vízicirkáló tűnt fel a budapesti Duna szakaszon. A neve Dry Martini, ami eleve jó kezdet!
NosaltyMár az étel is luxus?
Egy izraeli művész, bizonyos Peddy Mergui elképzelt, sőt mi több, meg is tervezett egy sor olyan élelmiszer-csomagolást, melyek luxus divatmárkák designját és logóit kapták.
adminÍgy néznének ki az ételek, ha luxusmárkák csomagolnák
Egy művész szerint így néznének ki a mindennapi élelmiszerek, ha menő divatházak és luxuscégek terveznék a csomagolásukat.
Macsuga ViktóriaEzért válhat húsz éven belül luxuscikké a kávé
Országos reprezentatív kutatást készített a Nespresso, hogy felmérje, mennyire fontos a magyar fogyasztók számára a fenntarthatóság, ha kávézási szokásaikról van szó.
Nosalty